عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » جلسه اعزام زائرین اربعین حسینی در فرمانداری علی آباد کتول


جلسه اعزام زائرین اربعین حسینی در فرمانداری علی آباد کتول

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

جلسه اعزام زائرین اربعین حسینی در فرمانداری علی آباد کتول

به گزارش روابط عمومی فرمانداری،جلسه اعزام زائرین اربعین حسینی باحضور احمد تجری مفرد فرماندارعلی آباد کتول،حجت اسلام والمسلمین امام جمعه شهرستان ومدیران مرتبط در دفتر فرمانداربرگزارشد.

فرماندارگفت:کاروان‌های عزاداری اربعین حسینی به عنوان یک مانور سیاسی و مذهبی ماست و ما در اربعین شاهد تجمع میلیونی شیعیان و عاشقان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در کربلای معلی خواهیم بود به همین منظور و برای پشتیبانی از زائران و مجاوران حرمین شریفین تمام امکانات را بسیج کرده و در خدمت آنها خواهیم بود.

وی افزود: این کار مستلزم همکاری مسئولان بوده و همراهی مردم ومسئولین را می‌طلبد.

حجت الاسلام موسوی امام جمعه شهرستان گفت:سالانه هزاران نفر به قصد زیارت به عتبات عالیات در اربعین حسینی عازم کربلا می شوند و خدمت رسانی به این عاشقان اهل بیت اطهار وظیفه نیست بلکه نشان افتخاری است.

حجت الاسلام موسوی امام جمعه ، اربعین را مرز رسیدن به کمال مطلق الهی دانست و افزود: در حدیثی از امام حسن عسکری(ع) قرائت زیارت اربعین به‌عنوان یکی از نشانه‌های مومن برشمرده شده است.

وی اربعین حسینی را فرصت احیا و زنده نگه داشتن یاد شهدا و فلسفه ایثار و شهادت دانست و گفت: گرامیداشت اربعین سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و سایر شهدای کربلا در میان شیعیان از ارزش و اهمیت بسیار زیادی برخوردارست و این نشان از عشق و ارادت خالصانه مردم به خاندان اهل‌بیت(ع) و ماهیت پیام قیام عاشورا دارد.

امام جمعه اظهارداشت: حادثه اسارت حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) زمینه‌ساز انتقال پیام قیام امام حسین(ع) شد؛ چراکه اگر زینب(س) و رشادت‌های ایشان نبود نامی از کربلا باقی نمی‌ماند و در واقع زمانی حضرت زینب(س) و رقیه(س) اسیران شام بودند؛ اما امروز به‌واسطه شجاعت در انتقال پیام واقعه عاشوا و افشاگری ظلم و ستم یزیدیان زمانه به نام امیران شام لقب گرفته‌اند و این قدرت و عظمت سفیران کربلا و اهل‌بیت را می‌رساند.

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر لزوم استفاده از فرصت اربعین در راستای تبیین فلسفه قیام عاشورا و ترویج فرهنگ حسینی، گفت: اربعین حسینی فرصت دوباره وصال با سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و خاندان اهل‌بیت(ع) است و امروز ما باید در راستای ادامه راه ایشان پاسدار خون شهدای کربلا و اسلام باشیم و پیام خونشان را که همان دفاع از اسلام و قرآن است به جهانیان منتقل کرده و حفاظت و صیانت کنیم.

در پایان تصمیمات لازم برای اعزام زئران به بهترین نحوتصمیمات لازم لحاظ شد.

جلسه اعزام زائرین اربعین حسینی در فرمانداری علی آباد کتول

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 199
بازدید دیروز: 102
بازدید ماه:199
بازدید سال:5904
بازدید کل:1927455