عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » اولین جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان علی آباد کتول برگزارشد


اولین جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان علی آباد کتول برگزارشد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

اولین جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان علی آباد کتول برگزارشد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری علی آباد کتول ،اولین جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان علی آباد کتول باحضور احمد تجری مفرد فرماندارشهرستان علی آباد کتول،قوانلو مدیرکل کتابخانه های استان گلستان،حجت اسلام والمسلمین فلاح امام جمعه مزرعه کتول ومدیران شهرستان در محل فرمانداری برگزارشد.

فرماندار علی آباد کتول گفت: با توجه به رشد تکنولوژی دنیا که در حال تغییر است و ایران اسلامی با توجه به سابقه کهن در نویسندگی کتاب به ویژه در حوزه دین اسلام و تشیع، لازم است برای ترویج فرهنگ کتابخوانی برنامه ریزی های کاربردی انجام دهیم.

وی افزود:اولین مشکل ما در حوزه اقتصاد مقاومتی، فرهنگ سازی این مهم است که بخشی از این فرهنگ سازی با ترویج فرهنگ کتابخوانی عملیاتی می شود.

تجری مفرداظهارداشت:یکی از اولین مولفه های توجه به پتانسیل های و نعمت های خدادادی، خودسازی است تا خود را باور نکنیم و به سطح بالایی از خودباوری و فرهنگ دست نیابیم، موفق نخواهیم شد.

فرماندارافزود:یکی از راهکارهای ترویج فرهنگ کتابخوانی، تبلیغات در فضای شهری و روستایی است و اگر چه تکنولوژی های جدید پیش آمده ولی هنوز هیچ چیز جایگزین کتاب نیست وتجلیل از نویسندگان کتاب موجب می شود جوانان ما به داشته های خود افتخار کرده و بدانند در همین شهرستان می توانند کارهای بزرگی انجام دهند که ارزشی ملی بیافریند.

مدیر کل کتابخانه های گلستان گفت: مردم درخصوص آمار مطالعه دچارسردرگمی هستند چراکه آمارهای متفاوتی رامی شنوند.

وی افزود:در دولت قبل اعلام شد، سرانه مطالعه 81 دقیقه و 3 ثانیه است ولی آیا واقعاً این آمار صحیح است و هر نفر آنقدر کتاب می خوانند؟ بنده به صراحت می گویم در سال های گذشته کاری در حوزه مطالعه انجام نشد.

قوانلواظهارداشت:تعداد پرونده های گلستان به اندازه زاپن است که اگر مساله فرهنگ کتاب ارتقاء یابد بسیاری از این مشکلات حل می شود. در یک سال اخیر اتفاقات خوبی انجام شد،به طور مثال نقدهای کشوری و استانی و شهرستانی انجام شد و همچنین مراسم هایی در خصوص تقدیر از نویسندگان کتاب انجام شد.

وی افزود:اقدامات خوبی در این زمینه انجام و موج خوبی راه افتاد. امسال نیز به صورت پررنگ تری گسترش خواهیم داد تا به مرحله عملیاتی کردن برسیم ودر زمینه کتابخانه های روستایی، 70 تا 80 درصد اعتبارات ما به سمت کتابخانه های روستایی می رود اما به شرط آنکه حداقل یک زمین به کتابخانه اختصاص یابد. البته قبلاً گفته ام اگر قرار است کتابخانه ای راه اندازی شود بدون زیرساخت مناسب، بهتر است راه اندازی نشود.

قوانلو گفت:تاثیر خیرین کتابخانه ساز دیگر برای همه مشخص شده است و دولت به تنهایی نمی تواند برای ساخت کتابخانه ها اقدام کنند و لذا لازم است در این زمینه نیز تبلیغات صورت پذیرد.

وی گفت:رقم هایی سال گذشته انجام شد ولی تراز شایستگی این شهرستان بالاتر است و در زمینه تملک و دارایی و بازسازی کتابخانه ها صرف خواهد شد.

حسن دیلم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی علی آباد کتول نیز در این جلسه گفت: اگر فرهنگ کتابخوانی به یک عادت تبدیل شود، امر نیز کتابخوانی به صورت خود جوش استمرار می یابد.

وی با اشاره به فعالیت های این اداره در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی، اظهار کرد: راه اندازی انجمن کتاب و کتابخوانی، 8 برپایی نمایشگاه کتاب و کافه کتاب از جمله فعالیت های سال 94 اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی علی آباد کتول بود که با استقبال بسیار خوب جوانان مواجه شد.

وی با اشاره به اهمیت دین اسلام به نوشتن و خواندن، بیان کرد: خداوند در قرآن کریم به قلم قسم می خورد و در اولین آیه ای که به پیامبر اعظم (ص) نازل می کند با «اقراء» (خواندن) آغاز می شود و سپس درباره نحوه خواندن که انسان باید ابتدا از دانستن درباره خلقت خودش آغاز کند، توضیح می دهد.

حجت اسلام والمسلمین با بیان اینکه معجزه پیامبر ما کتابی کامل و بی نظیر است، عنوان کرد: در شهرستان باید آمار مطالعه کنندگان کتاب جمع آوری و سپس درباره دلایل آن هایی که کتاب کم مطالعه می کنند یا اصلاً نمی خوانند تحقیق و بررسی شود. گام دوم راه اندازی اتاق فکر برای دریافت نظرات و پیشنهادات برای جمع آوری ایده هایی در زمینه ترویج فرهنگ کتاب است.

فرهنگ مطالعه متولی خصوص ندارد اما بخش دولتی و انجمن کتابخانه ها باید این کارها را آغاز کنیم ودر همه روش های تربیتی باید مربی زمینه و شرایط تربیت و آموزش را ایجاد می کند. باید از هر فضایی برای ارتباط بیشتر مردم با کتاب بهره بگیریم.

 

 

اولین جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان علی آباد کتول برگزارشد

 

اولین جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان علی آباد کتول برگزارشد

 

اولین جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان علی آباد کتول برگزارشد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 164
بازدید دیروز: 288
بازدید ماه:5053
بازدید سال:10758
بازدید کل:1932309