عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » سومین جلسه شورای اداری شهرستان علی آباد کتول برگزارشد


سومین جلسه شورای اداری شهرستان علی آباد کتول برگزارشد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

سومین جلسه شورای اداری شهرستان علی آباد کتول برگزارشد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری،سومین جلسه شورای اداری شهرستان علی آبادکتول باحضوراحمدتجری مفردفرماندار،حجت اسلام والمسلمین موسوی ویغمایی،قره خانی نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلام،مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق منطقه گلستانومدیران شهرستان در محل فرمانداری برگزارشد.

فرمانداردرجلسه شورای اداری علی آباد کتول با تاکید بر لزوم مصرف بهینه در تمام مراحل زندگی اظهار داشت: بنا بر نامگذاری مقام معظم رهبری امسال سال اقتصاد مقاومتی است که یکی از مهمترین مباحث مصرف انرژی است که در کشور باید لحاظ شده و به آن توجه شود.

وی از ایجاد کارگروهی بنام کارگروه مصرف انرژی در شهرستان علی آباد کتول خبر داد و افزود: امیدواریم بتوانیم از حوزه ادارات شهرستان بحث مصرف بهینه را پایه ریزی کنیم و در جامعه فرهنگ سازی و نهادینه سازی کنیم تا حداقل در حوزه اقتصاد مقاومتی که بخش مهمی از آن مصرف انرژی است را در شهرستان پیاده کنیم.

تجری با اشاره به شرایط برق و پست موجود در شهر فاضل آباد اذعان داشت: فاضل آباد با توجه به وجود ناحیه صنعتی دچار نوساناتی هستیم که امیدواریم در اولویت برنامه ریزی ها قرار بگیرد.

فرماندار علی آباد کتول همچنین به نیروگاه برق 1500 مگاواتی در شهرستان اشاره کرد و گفت: در فاز اول این نیروگاه یک هزار مگاوات در حال تولید است ولی 500 مگاوات آن تبدیل به گرما شده و به هدر می رود که مشکلات زیست محیطی دارد و باید مورد توجه قرار بگیرد.

تجری در بحث درآمدی نیروگاه در این شهرستان اظهار داشت: ما امسال از محل این نیروگاه 50 میلیارد مالیات داشتیم که کمک بزرگی به حوزه شهرستان بوده است و اگر 500مگاوات هم به خط تولید و درآمد زایی می رسید درآمد این بخش به 70 میلیارد می رسید که در حوزه اقتصادی استان و شهرستان تاثیر بسیار داشت و امیدواریم با پیگیری های نماینده محترم شهرستان شاهد کلنگ زنی فاز دوم این نیروگاه باشیم.

وی بحث ارزش افزوده درآمدهای نیروگاه برق علی آباد را یکی از مباحث مهم و قابل پیگیری عنوان کرد و اظهار داشت: سال گذشته تنها بخشی از ارزش افزود سنوات قبل را توانستیم برای شهرستان دریافت کنیم که کمک بسیار خوبی برای دهیاری ها و شهرداری ها ی شهرستان بود که امیدواریم با پیگیری های نماینده محترم بتوانیم در این زمینه اقداماتی انجام دهیم.

فرماندار علی آباد کتول تصریح کرد: ارزش افزوده این نیروگاه انتظار داریم که به خود شهرستان تعلق بگیرد که متاسفانه در این حوزه با تصمیماتی که در مجلس قبل گرفته شده بود از این زمینه بی بهره ماندیم که لازم است از طریق مجلس پیگیری شود تا این ارزش افزوده در راستای توسعه شهرستان قرار بگیرد.

تجری مفرد بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان را از مشکلات مهم شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: در حوزه های مختلف گردشگری، صنعت، احداث سد و دعوتاز سرمایه گذاران خارجی لازم است از پتانسیل نماینده شهرستان استفاده کنیم تا بازار کسب و کار در شهرستان رونق بگیرد.

وی درپایان افزود: با این انتقال ذخیره‌گاه‌های سرخداری و سرو نوش و همچنین زیستگاه‌های حیات‌وحش به‌طورکلی از بین خواهد رفت لذا در برابر حق‌وحقوق مردم این منطقه تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

اسدالله قره خانی دبیر مجمع نمایندگان گلستان و نماینده مردم علی آباد کتول در انتقاد به وضعیت تخصیص اعتبار در استان اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر کل اعتبارات عمرانی استان گلستان 120 میلیارد تومان است که تاکنون 60 میلیارد تومان آن تخصیص پیداکرده است.

وی افزود: در زمینه اعتبارات ملی باید با جدیت بیشتری ورود کنیم زیرا میزان برخورداری گلستان از اعتبارات ملی تقریباً هیچ است و این قابل‌ قبول نیست.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس دهم با بیان اینکه من در کارم جدی هستم و به نظرات کارشناسی و جایگاه مدیران احترام می گذارم، متذکر شد: خدمتگزاری به مردم از توصیه های دینی، رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور است و رفع معضلات مردم شهرستان باید به جد از سوی مدیران پیگیری شود.

نماینده مردم علی‌آبادکتول و بخش کمالان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه تصویب منطقه آزاد اینچه برون مهم‌ترین خواسته مجمع نمایندگان استان گلستان و استاندار و نقطه کلیدی برای توسعه استان است، گفت: منطقه آزاد اینچه برون طرحی است که تاکنون دو بار در مجلس نهم مطرح شد و موفق به کسب روی مثبت مجلس نشد.

قره خانی تصریح کرد: بار اول که طرح منطقه آزاد و دیگر مناطق آزاد در مجلس نهم مطرح شد می‌بایست دوسوم آرا را به خود اختصاص می‌داد که به دلیل تصور نادرست که این طرح را مغایر با برنامه پنجم توسعه می‌دانستند، این طرح رأی نیاورد.

دبیر مجمع نمایندگان گلستان از دیدار هفته گذشته مجمع نمایندگان استان و استاندار گلستان جلسات مشترکی را با دکتر لاریجانی رئیس مجلس و دکتر ترکان مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور خبر داد و اضافه کرد: در این دو دیدار یک تقاضای اصلی و محوری مطرح شد و امیدواریم با حمایت ریاست مجلس دهم و راهکارهای ارائه ‌شده بتوانیم منطقه آزاد اینچه برون را در قالب لایحه دو فوریتی به تصویب برسانیم.

اسدالله قره خانی در ادامه یادآور شد: سال گذشته هم منطقه آزاد اینچه برون در مجلس نهم به رأی گذاشته شد و این بار باید نصف بعلاوه یک از آرای مجلس را به خود اختصاص می‌داد که این بار هم مجلس نهم به این طرح رأی نداد.

وی اضافه کرد: بنا داریم این طرح را یک‌بار دیگر و در آغازین روزهای فعالیت مجلس دهم طرح کرده و بتوانیم از مجلس دهم رأی بگیریم.

 

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان در ادامه از خلق حماسه حضور مردم در انتخابات مجلس دهم و کسب رتبه نخست گلستان در مشارکت در انتخابات در کشور از مردم تشکر کرده و اذعان داشت: عزم مجمع نمایندگان گلستان برای حل مشکلات و معضلات و توسعه استان جزم است و بنا داریم با برنامه‌ریزی مدون و استفاده از تجربیات گذشته مجمع نمایندگان اثرگذار در توسعه باشیم

منتخب مردم علی آباد کتول در مجلس دهم، از آیت‌الله نور مفیدی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه گرگان به ‌عنوان یک ظرفیت اثرگذار، علاقه‌مند و دلسوز برای توسعه استان قدر دانی کرد و اظهار داشت: مجمع نمایندگان استان با آیت‌الله نور مفیدی، فرمانده سپاه پاسداران، اتحادیه پیمانکاران در تهران و برخی از وزیران در روزهای نخست فعالیت مجلس دهم دیدار داشته و به جد پیگیر حل مشکلات و معضلات استان و شهرستان هستیم.

قره خانی بابیان اینکه گلستان در جهات مختلف دچار عقب‌ماندگی تاریخی است و مورد بی‌مهری‌های زیادی قرارگرفته است، اظهار داشت: نشست مجمع نمایندگان با وزرای مؤثر در اشتغال، سرمایه‌گذاری و مباحث اقتصادی تا حل مشکلات و معضلات استان ادامه خواهد داشت.

علی‌اکبر نصیری مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق منطقه گلستان اظهار داشت: سال قبل میزان مصرف برق در زمان پیک مصرف در گلستان به یک هزار و 901 مگاوات رسید و این درحالی است ‌که در طول سال میانگین مصرف استان به 350 مگاوات هم نمی‌رسد.

وی افزود: استان گلستان در دو ماه از سال با اوج مصرف مواجه است که برای جبران آن نیازمند نیروگاه‌های متعدد و پست انتقال هستیم.

نصیری در ادامه تاکید کرد: نباید به دنبال افزایش مصرف و اضافه کردن هزینه‌های کاذب برای کشور و بیت‌المال باشیم.

علی اکبر نصیری تصریح کرد: هم‌اکنون نیروگاه‌های مجازی در جهان در حال افزایش هستند و این نیروگاه‌های مجازی چیزی جز مدیریت مصرف نیست و ما نیز با اعمال مدیریت مصرف صحیح از ایجاد نیروگاه بی نیاز خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق منطقه گلستان با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، گفت: با مصرف متعادل در تابستان می‌توانیم به شعار سال جامه عمل بپوشانیم و این مسئله را باید در جامعه نهادینه کنیم.

وی همچنین از اجرای طرح کاهش 10 درصدی مصرف برق در گلستان خبر داد و گفت: با اجرای دو طرح میثاق نامه و ساعت به‌وقت گلستان قرار است کاهش 10 درصدی مصرف برق در گلستان را رقم بزنیم.

سومین جلسه شورای اداری شهرستان علی آباد کتول برگزارشد

 

سومین جلسه شورای اداری شهرستان علی آباد کتول برگزارشد

 

سومین جلسه شورای اداری شهرستان علی آباد کتول برگزارشد

 

سومین جلسه شورای اداری شهرستان علی آباد کتول برگزارشد

 

سومین جلسه شورای اداری شهرستان علی آباد کتول برگزارشد

 

سومین جلسه شورای اداری شهرستان علی آباد کتول برگزارشد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 539
بازدید ماه:958
بازدید سال:6663
بازدید کل:1928214