عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » نشست خبری پروژه مهرباحضورفرماندارعلی آباد کتول


نشست خبری پروژه مهرباحضورفرماندارعلی آباد کتول

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

نشست خبری پروژه مهرباحضورفرماندارعلی آباد کتول

به گزارش روابط عمومی، نشست خبری پروژه مهرباحضوراحمد تجری فرماندارعلی آباد کتول، محمدرضا صالح آلوستانی مدیر اموزش وپرورش وخبرنگااران شهرستان در محل آموزش وپرورش برگزارشد.

فرماندار گفت: نوسازی هشت مدرسه در شهرستان در حال اجراست و نوسازی دو مدرسه به پایان رسیده است.

وی اظهار کرد: سیاست های کلی آموزش‌وپرورش در دو حیطه نرم افزاری و سخت‌افزاری تعریف‌شده و شهرستان نیز در این دو حیطه دارای برنامه است.

تجری مفرد افزود: اجرای مصوبات شورای آموزش‌وپرورش و پیگیری امورات زیرساختی این حوزه از برنامه‌های اصلی است زیرا اعتقاد داریم آموزش‌وپرورش زیربنای توسعه هر منطقه است.

رئیس شورای آموزش‌وپرورش شهرستان علی‌آبادکتول به تأثیرگذاری برنامه‌های آموزش‌وپرورش در توسعه هر منطقه اشاره کرد و ادامه داد: شهرستان در هر دو حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دارای برنامه است و در تجهیز، نوسازی و بهسازی مدارس شهرستان با کمک خیرین، بنیاد برکت و ... در سه سال گذشته ۱۵ باب مدرسه شهرستان نوسازی، بازسازی و مقاوم‌سازی شده‌اند.

فرماندار علی‌آبادکتول تصریح کرد: بعضی از مدارس شهرستان با استانداردهای ۳۷ تا ۴۰ سال قبل ساخته‌شده‌اند و در حال حاضر قابل‌استفاده نیستند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نوسازی هشت مدرسه در دست اجراست و در هفته دولت نوسازی دو مدرسه ۶ کلاسه در روستای محمدآباد و قره‌بلاغ به پایان رسیده و بهره‌برداری شدند.

تجری بابیان اینکه نگاه دولت تدبیر و امید در کنار همه مشکلات توجه ویژه به تجهیز و فراهم کردن امکانات بخش آموزشی بوده، از بهره‌برداری از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان تا مهرماه خبر داد.

وی اضافه کرد: در حوزه نرم‌افزاری نیز شهرستان علی‌آباد رتبه‌های خوبی را ر المپیادها و قبولی دانشگاه و سوم متوسطه در کشور کسب کرده است.

به گفته فرماندار همچنین شهرستان علی‌آبادکتول توجه ویژه‌ای نسبت به برنامه‌ها و سیاست‌های آموزش‌وپرورش داشته و در جهت هدایت تحصیلی و سوق دادن دانش آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و برداشتن بار از دوش دولت، اقدامات خوبی داشته تا جایی که از برنامه ششم توسعه در این حوزه نیز جلوتر است.

رئیس آموزش و پرورش علی‌آبادکتول از اسکان بیش از ۶ هزار مسافر در مدارس شهرستان خبر داد و گفت: امسال هیچ کلاس درس بی معلم نخواهد بود.

وی اظهارکرد:تاکنون ۲۱هزارو۸۷۰ دانش‌آموز در مقاطع مختلف در شهرستان علی‌آبادکتول ثبت‌نام کرده‌اند درحالی‌که هنوز ثبت‌نام از قبول‌شدگان شهریورماه انجام‌نشده است.

وی افزود: از ۲۵ خردادماه آماده‌سازی کلاس‌های درس و شروع فعالیت‌ها برای پروژه مهر ۹۵ آغازشده است.

وی از فعالیت پنج کمیته تخصصی در این راستا خبر داد و تصریح کرد: ۱۹۷ مدرسه برای سال تحصیلی جدید آماده‌سازی شده که ۹۸ مدرسه ابتدائی است و مابقی در مقاطع متوسطه اول و دوم قرار دارند.

رئیس آموزش‌وپرورش علی‌آبادکتول ادامه داد: از مدارس شهرستان ۳۸ مدرسه مختلط و ۲۷ مدرسه چرخشی است و با توجه به اینکه طرح اسکان مسافران در مدارس تا ۲۰ شهریور تمدیدشده است آماده‌سازی برخی از مدارس برای پروژه مهر با کندی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ساماندهی نیروها و معلمان در مقطع ابتدائی به پایان رسیده و تا پایان هفته ساماندهی معلمان مقاطع دیگر نیز انجام‌شده و هیچ کلاس درسی در شهرستان بدون معلم نخواهد بود.

صالح آلوستانی اضافه کرد: تاکنون ۶ هزار و ۶۹۷ نفر در قالب یک هزار و ۳۲۵ خانوار در ۴۲ کلاس درس در شهرستان اسکان‌یافته‌اند.

به گفته رئیس آموزش‌وپرورش علی‌آبادکتول امسال هفت کلاس ویژه، ۱۶ کلاس درجه الف و ۱۹ کلاس درجه ب و یک مدرسه ۴ کلاسه ییلاقی در دهنه زرین گل (روستای افرا تخته) برای اسکان مسافران تجهیز شده‌اند.

وی از برطرف شدن بین ۹۰ تا ۹۵ درصدی مشکلات دانش آموزان در انتخاب رشته و هدایت تحصیلی خبر داد و گفت: هدایت تحصیلی شعار امسال آموزش‌وپرورش و مرجع انتخاب رشته دانش آموزان است.

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 39
بازدید ماه:420
بازدید سال:6125
بازدید کل:1927676