عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » جلسه کارگروه اجتماعی باموضوع پیشگیری از وقوع جرم برگزارشد


جلسه کارگروه اجتماعی باموضوع پیشگیری از وقوع جرم برگزارشد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

جلسه کارگروه اجتماعی باموضوع پیشگیری از وقوع جرم برگزارشد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری علی آبادکتول،جلسه کارگروه اجتماعی باموضوع پیشگیری از وقوع جرم،به ریاست احمد تجری مفرد فرماندارشهرستان وباحضورآیت الله شاهرودی نماینده خبرگان رهبری دراستان گلستان،امامان جمعه شهرعلی آبادکتول ومزرعه،رئیس دادگستری ودادستان درمحل سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد.

دراین جلسه احمد تجری مفرد فرمانداربا اشاره به اهمیت موضوع پیشگیری در مباحث و معضلات اجتماعی برضرورت توجه به موضوع جرم وزمینه های اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی و روانی بروزآن تاکید کردوافزود:بهترین روش جهت پیشگیری و کاهش وقوع جرم درجامعه توجه کارشناسانه به ریشه های مهم است.

وی افزود: بر همه ما مسئولان سیاسی و اجتماعی و فرهنگی فرض است در د میدن روح امید درجامعه و بویژه جوانان در فراهم سازی شرایط ایجاد اشتغال و فضاهای تفریحی و شاد و مسائلی از این دست اقدام نمایند.

وی پیشگیری را در مرحله اول امری فرهنگی دانست وافزود: برای مثال در موضوع افزایش طلاق،باید ریشه این مشکل را شناسایی و اقدامات لازم را برای حل آن انجام داد.

تجری مفرد یادآورشد:شورای پیشگیری ازجرم از سه کارگروه فرهنگی و اجتماعی؛ وضعی و انتظامی وقضایی تشکیل می شود که در حوزه فرهنگی و اجتماعی از ظرفیت صدا و سیما و سایر رسانه ها، دانشگاه ها، آموزش و پرورش، سازمان فنی و حرفه ای و سایر سازمان هایی از این قیبل برای پیشگیری از جرم استفاده می شود.

ویخاطرنشان کرد: ۷۰ درصد پیشگیری از طریق فرهنگی و اجتماعی یعنی تغییر نگرش صورت می گیرد.

این مسئول، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: ایشان پیشگیری از جرم را امری فراقوه ای و علمی عنوان کردند و فرمودند قوه قضائیه به میدان بیاید و دیگران را هم به میدان بیاورد که در این راستا شورای عالی پیشگیری از جرم تشکیل شد.

آیت الله شاهرودی گفت:امروزه بسیاری از موارد در بین مردم جامعه ترویج پیدا کرده است که نیاز دارد تا توجه ویژه ای نسبت به آن صورت گیرد.

وی افزود:بنا به آموزه‌های دین مبین اسلام همه انسان‌ها مسئولیت‌هایی دارند و هیچ شخصی نمی‌تواند از مسئولیت‌های خود شانه خالی کند که این مسئولیت به اندازه توان و جایگاه افراد است و بیش از ظرفیت افراد از آنان انتظار نمی‌رود.

آیت الله شاهرودی اظهارداشت:امروز باید توجه داشته باشیم که فروپاشی خانواده باعث فساد و بسیاری از مشکلات اجتماعی در جامعه می شود.

وی درادامه گفت:برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی ما ابتدا باید عوامل مخل امنیت اجتماعی را شناسایی واحصا کنیم و پس از اولویت بندی این آسیب ها با یک برنامه ریزی عملیاتی وقابل اجرا نسبت به رفع این آسیب ها به صورت ریشه ای واساسی اقدام کنیم .

حجت اسلام والمسلمین امام جمعه علی آباد کتول گفت:تقوا و ترویج دین باوری و دین داری در جامعه زمینه جرم را از بین می برد.

وی افزود: همه ما نسبت به یکدیگر حق و حقوقی داریم که بایستی به آن عمل کنیم.

امام جمعه مزرعه کتول با اشاره به نقش سازمان‌ها در پیشگیری از وقوع جرم اضافه کرد: جایگاه مشارکت سازمان‌های حکومتی در پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی کاملاً محوری است که در این راستا نخستین راهکار نقش آموزشی سازمان‌ها در سطوح کارکنان، خانواده‌ها و گروه‌های سنی است.

درپایان هر یک از اعضا، به بیان نظرات و پیشنهادها و مشکلات موجود در شهرستان در حیطه کاری خود پرداختند.

جلسه کارگروه اجتماعی باموضوع پیشگیری از وقوع جرم برگزارشد

 

جلسه کارگروه اجتماعی باموضوع پیشگیری از وقوع جرم برگزارشد

 

جلسه کارگروه اجتماعی باموضوع پیشگیری از وقوع جرم برگزارشد

 

جلسه کارگروه اجتماعی باموضوع پیشگیری از وقوع جرم برگزارشد

 

جلسه کارگروه اجتماعی باموضوع پیشگیری از وقوع جرم برگزارشد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 142
بازدید دیروز: 345
بازدید ماه:6652
بازدید سال:12357
بازدید کل:1933908