عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » بهره برداری از ۶۱ پروژه عمرانی و تولیدی علی آبادکتول در هفته دولت(گزارش تصویری)


بهره برداری از ۶۱ پروژه عمرانی و تولیدی علی آبادکتول در هفته دولت(گزارش تصویری)

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

بهره برداری از ۶۱ پروژه عمرانی و تولیدی علی آبادکتول در هفته دولت(گزارش تصویری)

 فرماندار علی آباد کتول به مناسبت هفته دولت در بازدید یک روزه خبرنگاران از شهرستان علی آباد کتول به منظور بررسی ظرفیت ها و شناخت قابلیت ها و مشکلات این منطقه برگزار شد، گفت: علیرغم کمبود اعتبارات در سال جاری و با تلاش مدیران دستگاه ها، تعداد 61پروژه عمرانی و تولیدی در هفته دولت در این شهرستان به بهره برداری می رسد و برخی هم عملیات اجرایی آن ها آغاز می شود.

احمد تجری مفرد در تور یکروزه بازدید خبرنگاران از مناطق صنعتی و گردشگری شهرستان علی آباد که سه شنبه برگزار شد، افزود: برای بهره برداری و اجرایی شدن این پروژه ها بالغ بر 119 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی ادامه داد: این پروژه ها برای 354نفر در شهرستان اشتغال ایجاد کرده و از این میزان اعتبار 17میلیارد تومان در پروژه های افتتاحی و بیش از 102میلیارد تومان در بخش کلنگ زنی اعتبار هزینه و پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: مهم ترین پروژه در بخش آغاز عملیات اجرایی، کارخانه تولید کنتورهای دیجیتال آب و برق در شهرستان است که 80 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای آن در نظر گرفته شده است.

فرماندار علی آباد کتول اذعان داشت: افتتاح سالن ورزشی روستای محمد آبادکتول، افتتاح کارخانه تولیدی خوراک دام و طیور در فاضل آباد و افتتاح عملیات گاز رسانی به روستاهای کوهستانی دهنه محمدآباد کتول از جمله مهم ترین پروژه های افتتاحی شهرستان علی آباد کتول در این هفته است.

تجری اذعان کرد: حضور رنگین کمان اقوام و جاذبه های فراوان توریستی و گردشگری و وجود دو شهرک صنعتی از ظرفیت های این شهرستان 132هزار نفری و وسعت یک هزار و 163کیلومتری است.

احمد تجری مفرد با بیان اینکه در حال حاضر دنیا دهکده کوچک شده است و نقش رسانه در توسعه اقتصادی، اجتماعی و ... بسیار تاثیر گذار است، افزود: با وجود جنگ نرم در عصر حاضر اهالی رسانه در شکوفایی استعدادها و ظرفیت های یک منطقه تاثیر گذار بوده و در آرامش بخشی به جامعه نقش اساسی دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت های بسیار خوبی در بخش توریسم و کشاورزی در شهرستان وجود دارد که در کنار امنیت موجود طی 7سال گذشته فضای مناسبی را برای استقرار صنایع در شهرستان در دو ناحیه صنعتی فراهم کرده بود.

وی با اشاره به نامگذاری سال های اخیر توسط مقام معظم رهبری اضافه کرد: در سال های اخیر که تحریم ها گریبانگیر کشور شده بود بسیاری از صنایع استان و به تبع آن شهرستان خسارت دیده اند و امیدواریم با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و سیاست های و برنامه های دولت محترم در بحث اشتغال و صنایع و رونمایی از بسته اشتغال از برون رفت رکود اقتصادی شرایط صنایع رو به بهبود باشد.

وی متذکر شد: در بحث اشتغال شهرستان نگاه ویژه ایی به حوزه گردشگری داریم و از اینرو در مرحله اول شورای اسلامی و شهرداری علی آباد در حوزه گردشگری سد و آبشار کبودوال ورود پیدا کرده و برنامه ها و پروژه های بسیاری را در جذب بیشتر توریسم و گردشگر به اجرا گذاشته است و امیدواریم در سایه این حرکت آینده بهتری در حوزه گردشگری شهرستان رقم بخورد.

در ادامه اهالی رسانه از کارخانه تولید روغن نباتی گیتا گلستان در شهرک صنعتی علی آبادکتول بازدید کردند. عضو هیات مدیره این شرکت گفت: عملیات اجرایی این شرکت در سال 89 آغاز و یکسال بعد وارد خط تولید شد.

سید محمد حکیمی افزود: در حال حاضر این کارخانه با 4هزار متر مربع زیر بنا ظرفیت تولید رئزانه 150تن روغن را داراست.

وی ادامه داد: این شرکت در حوزه تصفیه و بسته بندی روغن خوراکی فعالیت داشته و به طور مستقیم و غیر مستقیم برای 100نفر در شهرستان اشتغال ایجاد کرده است.

به گفته وی کل سرمایه گذاری این شرکت حدود 6میلیارد وتومان است که در حال حاضر فقط با 25تا 30درصد ظرفیت موجود کار می کند.

وی اضافه کرد: طرح توسعه این کارخانه و تولید سس با اعتبار 4میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد که امیدواریم دبتوانیم در نیمه دوم سال آن را اجرایی کنیم.

بازدید از خط تولید پنیر لاکتیکی در شهرک صنعتی از دیگر برنامه های این بازدید بود. مدیر عامل شرکت لبنی گلستان با برند تجاری توانا در جمع خبرنگاران گفت: این کارخانه در سال 89 به بهره برداری رسید و در سال 90 مجوز توسعه خود را از سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان دریافت کرد.

مرادعلی ابراهیمی افزود: این کارخانه ظرفیت تولید روزانه 100 هزار تن شیر به پنیر را داراست در حالی که در حال حاضر فقط از 50 درصد تولید استفاده شده و 50 درصد ظرفیت ما غیر فعال است.

وی خاطر نشان کرد: این کارخانه ابتدا برای 12نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرد و با افزایش تعداد کارگران در حال حاضر 30 نفر مستقیم بیش از 70 نفر غیر مستقیم مشغول به کار هستند.

وی یادآور شد: در حال حاضر شیر مورد نیاز این کارخانه از گاوداری های صنعتی استان های اصفهان و خراسان تهیه می شود و در طرح توسعه این شرکت تولید پنیر خامه ای و یو اف پیش بینی شده است.

بهره برداری از ۶۱ پروژه عمرانی و تولیدی علی آبادکتول در هفته دولت(گزارش تصویری)

 

بهره برداری از ۶۱ پروژه عمرانی و تولیدی علی آبادکتول در هفته دولت(گزارش تصویری)

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 28
بازدید دیروز: 33
بازدید ماه:2675
بازدید سال:2675
بازدید کل:1924226