عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » نشست هم‌اندیشی دهیاران و شوراهای روستاهای بخش مرکزی برگزارشد


نشست هم‌اندیشی دهیاران و شوراهای روستاهای بخش مرکزی برگزارشد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

نشست هم‌اندیشی دهیاران و شوراهای روستاهای بخش مرکزی برگزارشد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری علی آبادکتول،نشست هم‌اندیشی دهیاران وشوراهای روستاهای بخش مرکزی باحضوراحمد تجری مفرد فرماندارشهرستان،نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی وبخشدار درمحل سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد.

فرماندار علی‌آبادکتول با تائید مشکلات موجود در آب شرب روستاها و برخی از بخش‌های شهری اظهار کرد: قرار بود با تخصیص اعتبار ۹ میلیارد تومانی و اجرای مجتمع آب‌رسانی کتول و حفر چاه در برخی روستاها مشکل آب شرب علی‌آباد در بخش مرکزی و کمالان حل‌وفصل شود.

احمد تجری مفرد با انتقاد نسبت به بدقولی مدیران آب و فاضلاب استان ادامه داد: همچنین باوجود سد کبودوال و شرایط پیش‌آمده برای تخصیص تسهیلات ۳۶۰ میلیاردی از بانک توسعه اسلامی انتظار می‌رود، با احداث کانال‌های انحرافی روستاهای پایین‌دست و حاشیه سد نیز از آب کشاورزی برخوردار شوند.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون بسیاری از روستاهای شهرستان با کمبود آب شرب و بخش کشاورزی مواجه هستند، اضافه کرد: این در شرایطی است که سد کبودوال می‌تواند بخشی از نیازهای شهرستان را تأمین کند.

فرماندار همچنین به معضل بیکاری شهرستان اشاره و تصریح کرد: اقتصاد مردم شهرستان بر مبنای کشاورزی است و توجه جدی به اقتصاد مقاومتی که از تأکیدات مقام معظم رهبری، دولت و مجلس است و با استفاده از فرصت پیش‌آمده در پسابرجام انتظار داریم شاهد ورود سرمایه‌گذاران و حل معضل بیکاری در شهرستان باشیم.

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان بابیان اینکه اشتغال و افزایش سطح درآمد مردم استان از مهم‌ترین دغدغه‌هاست، گفت: با مدیران کم‌کار در حل معضلات استان برخورد می‌کنیم.

در ادامه این نشست دبیر مجمع نمایندگان استان بابیان اینکه اشتغال و افزایش سطح درآمد مردم از دغدغه‌های جدی مجمع نمایندگان استان است، گفت: اشتغال بخش دولتی دیگر پاسخگو نیست و درآمد اندک مردم استان متناسب با هزینه‌های خانوار نیست.

اسدالله قره خانی به نبود اعتبارات اشاره کرد و افزود: مشکلات مطرح‌شده از سوی دهیاران و شوراها که مدت‌هاست ادامه دارد نشان‌دهنده قصور فرماندار نیست بلکه گویای این مطلب است که اعتبارات قطره‌چکانی تخصیص می‌یابد.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هرچند بازدید از روستاها باید انجام شود اما به نظر می‌رسد ما و مدیران کاملاً به مشکلات و معضلات موجود در روستاها واقفیم و باید راهکارهای رفع این معضلات چاره‌اندیشی شود.

وی با تأکید بر اینکه از برگزاری جلسات غیرمفید و تکراری باید اجتناب کرد، خط و نشانی هم برای مدیران کل و شهرستانی کم‌کار کشید و اظهار کرد: برخورد سیاسی و غرض و تصفیه‌حساب شخصی با هیچ مدیرکل و مدیر شهرستانی نداشته و ندارم اما از کم‌کاری مدیران چشم‌پوشی نکرده و باکسی تعارف ندارم.

قره خانی بابیان اینکه خدمات ارائه‌شده به مردم شهرستان متناسب با شان آن‌ها نیست، متذکر شد: به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای حل معضل اشتغال و افزایش سطح درآمد مردم منطقه هستیم اما موانع و مشکلاتی سد راه است که باید تلاش کنیم به‌سرعت رفع شود.

دبیر مجمع نمایندگان استان با تأکید بر اینکه با مدیران کم‌کار برخورد می‌کنیم، خاطرنشان کرد: به سرانجام رساندن منطقه آزاد اینچه برون و جذب سرمایه‌گذار برای پتروشیمی گلستان یکی از راهکارها برای حل معضل بیکاری استان و شهرستان است که مجمع نمایندگان به قوت پیگیر حل آن است.

ملک حسینی بخشدار مرکزی علی‌آبادکتول به مشکلات موجود در روستاها اشاره کرد و گفت: دهنه زرین گل و روستاهای بالادست از پوشش مناسب تلفن همراه برخوردار نیستند و در مواقع اضطراری (برف، یخبندان، سیل و ...) ارتباط مردم روستاهای این دهنه کاملاً قطع می‌شود.

وی افزود: همچنین دهنه زرین گل از پوشش صداوسیما برخوردار نیست و سال‌هاست این موضوع از مرکز صداوسیمای گلستان پیگیری شده اما وعده مسئولان در این حوزه محقق نشده است.

وی به پایان یافتن افق ۱۰ ساله طرح‌های هادی روستاهای بخش مرکزی اشاره و تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد روستاهای بخش مرکزی نیازمند الحاق بافت و بررسی و بازبینی طرح‌های هادی روستایی هستند.

بخشدار مرکزی علی‌آبادکتول همچنین به ظرفیت گردشگری روستاهای دهنه و حاشیه جنگل زرین گل اشاره و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود اعتبارات گردشگری به‌صورت متوازن در شهرستان توزیع‌شده و شاهد افزایش زیرساخت‌های گردشگری در دهنه زرین گل باشیم.

شایان ذکراست،مشکل آب شرب روستاها، نبود یک چشمه سرویس بهداشتی در دهنه زرین گل به‌رغم گردشگر پذیر بودن جنگل و روستاهای ییلاقی این دهنه، بلوکه شدن دو میلیارد از هفت میلیارد تومان مالیات بر ارزش‌افزوده نیروگاه علی‌آباد در خزانه، کاهش دبی آب چشمه‌سارها و داشتن کمتر از چهار ساعت آب شرب در برخی روستاها، قبض‌های ۵۰۰ هزارتومانی آب‌بها به‌رغم نداشتن آب تنها بخشی از مشکلاتی بود که توسط دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها مطرح شد.

نشست هم‌اندیشی دهیاران و شوراهای روستاهای بخش مرکزی برگزارشد

 

نشست هم‌اندیشی دهیاران و شوراهای روستاهای بخش مرکزی برگزارشد

 

نشست هم‌اندیشی دهیاران و شوراهای روستاهای بخش مرکزی برگزارشد

 

نشست هم‌اندیشی دهیاران و شوراهای روستاهای بخش مرکزی برگزارشد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 57
بازدید دیروز: 539
بازدید ماه:1014
بازدید سال:6719
بازدید کل:1928270