عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » بازگشت به فرهنگ اصيل قوميت ها در مقابله با جنگ نرم موثر است


بازگشت به فرهنگ اصيل قوميت ها در مقابله با جنگ نرم موثر است

بازگشت به فرهنگ اصيل قوميت ها در مقابله با جنگ نرم موثر است

 فرماندار شهرستان علی آبادکتول درجلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان علی آبادکتول با اشاره به فرهنگ غنی اقوام مختلف جامعه گفت: بازگشت به فرهنگ اصيل قوميت ها در مقابله با جنگ نرم اثر گذار است.

احمد تجری مفرد در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان علی آبادکتول بیان کرد: جامعه شهرستان علی آبادکتول از قومیت هایی با نگرش و آداب و رسوم مختلف شکل گرفته که افراد در آن به شکلی مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه تهدیدات جنگ نرم جوانان ما را درگیر خود کرده است، اظهار کرد: باید با تهدیدات اقتصاد و فرهنگ مقابله کنیم که یکی از راهکار مقابله با آن، بازگشت به فرهنگ اصیل قومیت های کشور است.

تجری با تاکید بر اینکه باید فرهنگ قومیت ها را در شهرستان احیاء شود، اذعان داشت: در حوزه فرمانداری و مشاوره حرکات خوبی انجام شده تا بتوانیم این فرهنگ ها را دوباره احیاء کنیم.

فرماندار علی آبادکتول در پایان با بیان اینکه ما باید غرور فرهنگی خودمان را بالا ببریم، گفت: جوانان ما یک مقدار خود باخته شده اند، باید به فرهنگ اصیل خودمان برگردیم و این فرهنگ را برای جوانان ارائه دهیم.

امام جمعه شهرستان علی آبادکتول با اشاره به ضرورت توجه به مسائل فرهنگی گفت: فرهنگ یکی از مهم ترین تفاوت های انسان و حیوان است لذا نباید از مباحث فرهنگی حتی برای لحظه ای غافل شویم.

 

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی موسوی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان علی آبادکتول با بیان اینکه تمام نیاز های مادی بشر هر چند مهم، اما در دایره مشترک انسان و سایر حیوانات است، گفت: مهمترین تفاوت انسان و حیوان مسئله فرهنگ است.

وی با اشاره به بحارالنوار جلد 3 بیان کرد: در جنگ جمل حضرت علی (ع) مشغول جنگ و نبرد بود که فردی از ایشان سوالی پرسید؛ فرق بین احد و واحد چیست؟ اصحاب امام به فرد گفتند مگر نمی بینی آقا در حال نبرد می باشند؟! ولی حضرت فرمود ما در حال جنگ هستیم به خاطر همین موضوعات، سپس حضرت فرد را طلبید و با توضیح دادن درباره مسئله تعجب اصحاب را برانگیختند.

موسوی یادآور شد: این رفتار امام علی (ع) به ما می آموزد نباید به مباحث فرهنگ بی توجهی و غفلت داشته باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی علی آبادکتول اذعان داشت: مقوله فرهنگ بسیار با اهمیت است و باید آسیب شناسی مطلوبی در سطح شهرستان داشته باشیم تا بتوانیم برای آن برنامه ریزی کنیم.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 104
بازدید دیروز: 280
بازدید ماه:1341
بازدید سال:7046
بازدید کل:1928597