عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان علی آبادکتول برگزارشد


جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان علی آبادکتول برگزارشد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

 جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان علی آبادکتول برگزارشد

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری علی آباد کتول،جلسه شورای حفاظت از منابع آب ودشت پایلوت باحضور احمد تجری مفرد فرماندار،محمدی رئیس دادگستری،نظری مدیرعامل آب منطقه ای استان گلستان،مختارمهاجررئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان،مدیران شهرستان وکشاورزان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد.

فرماندار علی آباد کتول در این جلسه با تأکید بر اجرای صحیح مقررات و کاربردی کردن تصمیمات شورا تصریح کرد: مدیریت صحیح منابع آب وصیانت از این منابع حیاتی وظیفه تمام افراد و دستگاههای اجرایی شهرستان است.

تجری مفرد بر نقش فرهنگ سازی و آموزش صحیح مصرف آب به شهروندان تأکید و بیان کرد: کاهش و صرفه جویی در مصرف آب خصوصاً در بخش کشاورزی از اولویت های مهم دراین حوزه است که لازم است مسئولان ذی ربط در خصوص مدیریت صحیح مصرف آب و اطلاع رسانی دقیق به کشاورزان، اقدامات مناسبی را انجام دهند.

در ادامه فرماندار حمایت از تولید کنندگان بخش کشاورزی و رفع موانع اجرایی کشاورزی و هماهنگی و بر رفع مشکل کشاورزان تاکید کرد.

 

دکترمختارمهاجرگفت،بزودی طرح آبندان روستای الازمن برای مناقصه اجرااعلام میگردد،مجوزهای لازم صادرشده است،این طرح بارویکرد استفاده بهینه آب درنسق خواهدبود.

وی افزود:امروز اگر به کشاورز می گوییم شالی نکارد و کشاورز تمایل به کاشت شالی دارد بحث اقتصادی کشاورز مطرح است و باید به سمتی پیش برویم که خود مردم در نوع کشت بازنگری کنند و به سمت کشت هایی با آب کمتر و درآمد بیشتر بروند.

مهاجررئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در رابطه با کشت برنج گفت: جهاد در کشت برنج با توجه به بحران آب تنها توصیه به کاشت کمتر برنج دارد و از کشاورزان می خواهد محصولات جایگزین مانند سورگوم، کنجد، سویا و ماش و آفتابگردان بکارند.

نظری مدیر عامل آب منطقه های استان گلستان گفت:خشکسالی سال های اخیر و کاهش سطح نزولات آسمانی که موجب قرار گرفتن منابع آبهای زیرزمینی در وضعیت قرمز شده، نگرانی را در بین کارشناسان و متولیان امور آب استان افزایش داده ،در صورت تداوم کشت برنج در این سطح در سال های آتی باید خشک شدن آب های زیرزمینی استان و در نهایت تبدیل شدن گلستان به بیابانی خشک و لم یزرع را را شاهد باشیم.

علی نظری با تاکید بر فرهنگ سازی و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی صحیح به مردم در خصوص اجرای طرح احیا و تعادل بخشی، اظهار کرد: پیگیری حقوقی اخذ خسارات وارده به آبهای زیرزمینی در اسرع وقت اعلام و انجام شود.

 

جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان علی آبادکتول برگزارشد

 

جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان علی آبادکتول برگزارشد

 

جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان علی آبادکتول برگزارشد

 

.



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 598
بازدید دیروز: 516
بازدید ماه:2546
بازدید سال:8251
بازدید کل:1929802