عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » دومین جلسه شورای اداری شهرستان علی آباد کتول برگزارشد


دومین جلسه شورای اداری شهرستان علی آباد کتول برگزارشد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

دومین جلسه شورای اداری شهرستان علی آباد کتول برگزارشد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری علی آباد کتول،دومین جلسه شورای اداری شهرستان باحضور احمد تجری مفرد فرماندارشهرستان،حجت اسلام والمسلمین موسوی امام جمعه علی آباد کتول،مهاجر مدیرکل محیط زیست استان گلستان ومدیران شهرستان در محل فرمانداری برگزارشد.

فرماندارباضمن تشکر از مردم ولایت مدار شهرستان باحضور در انتخابات اظهارداشت:ملت ایران هموارهحضور موثری در پیروزی انقلاب اسلامی به پشتوانه مرجعیت و رهبری را به اثبات رسانده اند و با حضور خود در همه عرصههای سیاسی و اجتماعی از جمله انتخابات در طول 36 سال، نظرات، نقد و یا تقدیر خود را عملا از مسئولان نظام نشان داده اند.

وی گفت: خوشبختانه با درایت و هوشمندی رهبرمعظم انقلاب، هشدارهای خوبی در مورد تهدیدات و توطئههای دشمن در عرصههای مهم از جمله انتخابات ارائه شد که باید سرلوحه خود قرار دهیم.

تجری مفرد افزود:با توجه به اینکه امسال بحث تولید و اشتغال در اولویت کارها قرار گرفته، لازم است همه مسئولان اجرایی به عنوان سربازان حریم ولایت و رهبری در تحقق این مهم گام بردارند، چرا که تنها راه نجات کشور در برابر تهدیدها همه جانبه شدن و همه گیر شدن اقتصاد مقاومتی است.

فرمانداردرادامه باتبریک قوه قضایه وهفته مبارزه بامواد مخدر گفت: مواد مخدر یک آسیب اجتماعی است و همه باید با هماهنگی و همکاری هم و با اجرای برنامه های اصولی و مدون در جهت ریشه کن کردن مواد مخدر در جامعه تلاش کنیم.

تجری مفرد ضمن تشریح وضعیت اجتماعی و فرهنگی شهرستان از جمله اقدامات و تلاش های اعضاء شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و سایر ادارات نهاد ها در اجتماعی کردن موضوع مبارزه با این بلای خانمان سوز پرداخت و تلاش انجام شده را حاصل کار جمعی و قابل تقدیر دانست .

تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی توجه داشته باشند که جذب اعتبارات در اولویت نخست است .

تجری مفرد با اشاره به اینکه باید برای جذب اعتبارات برنامه‌ریزی کرد، افزود: باید تلاش کرد تا در زمان موجود برای جذب اعتبارات برنامه ارائه کرد در غیر اینصورت اعتبارات برگشت خواهد خورد.

رئیس شورای اداری تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی برای جذب اعتبارات تلاش کنند و دستگاهی که به دلیل کم‌کاری نتواند اعتبار تخصیص داده شده را جذب کند در سال‌مالی آینده انتظار اعتبار جدید نداشته باشد.

 

 

 

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان از تغییر وضعیت ذخیره گاه سرخداری علی آباد کتول به پارک ملی با نام «قلعه میران» و همچنین تبدیل مناطق جنگلی مرکز استان به پارک ملی «هیرکانیان» در آینده ای نزدیک خبر داد.

اسماعیل مهاجر بیان کرد:ارتقاء مناطق محیط زیستی در استان گلستان یکی از اهداف دولت تدبیر و امید است که در این راستا تبدیل وضعیت مناطق حفاظت شده (شکار ممنوع) بیشتر جنگل های جنوبی استان به پارک ملی دنبال می شود.

وی از در دستور کار قرار گرفتن پارک ملی در محدوده مرکز استان با نام «هیرکانیان» خبر داد و افزود: در این راستا منطقه شکار ممنوع چلچلی در مرکز گرگان 43 هزار هکتار بود که وسعت آن به بیش از 63 هزار هکتار سطح جنگلی افزایش یافته و از جنگل شموشک تا جنگل های فاضل آباد و علی آباد کتول را شامل می شود.

مهاجر تصریح کرد: این مناطق از لحاظ پوشش گیاهی و جانوری بسیار غنی است که قوانین ویژه زیست محیطی پس از تبدیل وضعیت این جنگل ها به پارک های ملی، برای محفاظت بیشتر و انتقال این سرمایه ارزشمند به نسل آینده کمک زیادی به ما می کند.

وی همچنین گفت: ذخیره گاه جنگلی سرخداری منطقه زرین گل، پونه آرام و افراتخته دهنه زرین گل شهرستان علی آباد کتول که از آن به عنوان فصیل گیاهی عصر یخبندان یاد می شود، یکی از منابع طبیعی سرخداری در جهان است.

مهاجر با بیان اینکه درخت سرخدار به طور علمی در حال تکثیر است اما منبع طبیعی اولیه آن از ذخیره گاه های طبیعی تامین می شود، افزود: در گلستان حدود 500 تا 600 هکتار ذخیره گاه ژنتیکی سرخداری داریم که بخشی از آن در جهان نمای گرگان و بخش اعظم آن در دهنه زرین گل شهرستان علی آباد کتول قرار دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان عنوان کرد: ثبت پارک ملی سرخداری با نام قلعه میران (قلعه ماران) که بخشی زیادی از جنگل های شهرستان علی آباد کتول، منطقه فندرسک و رامیان را در بر می گیرد را در دستور کار قرار داده ایم.

مهاجر درباره وضعیت پرورنده این پروژه گفت: نقشه های این پارک تهیه و به دستگاه های اجرایی استانی و ملی ارسال شده است و در حال حاضر منتظر تایید هستیم تا آن را به شورای عالی محیط ریست ارسال کنیم.

وی تصریح کرد: این پارک حدود 5 هزار هکتار را تحت پوشش خود قرار می دهد، اما برای آن حریم حفاظتی تا 10 هزار هکتار را در نظر گرفته ایم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان خاطر نشان کرد: سال گذشته نیز با کمک فعالان زیست محیطی شهرستان علی آباد کتول، جنگل ابر منطقه حفاظت شده اعلام شد که امسال پاسگاه های محیط بانی آن تاسیس و اجرایی خواهد شد.

دومین جلسه شورای اداری شهرستان علی آباد کتول برگزارشد

 

دومین جلسه شورای اداری شهرستان علی آباد کتول برگزارشد

 

دومین جلسه شورای اداری شهرستان علی آباد کتول برگزارشد

 

دومین جلسه شورای اداری شهرستان علی آباد کتول برگزارشد

 




بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 111
بازدید دیروز: 583
بازدید ماه:9255
بازدید سال:14960
بازدید کل:1936511