عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » برگزاری جلسه شورای اداری با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان

برگزاری آخرین جلسه شورای اداری شهرستان علی آبادکتول

برگزاری جلسه شورای اداری با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان

برگزاری جلسه شورای اداری با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیرکل  تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان

سیزدهمین و آخرین جلسه شورای اداری شهرستان علی آبادکتول در سال 1397 به ریاست هدایتی کتولی فرماندار شهرستان علی آبادکتول و با حضور کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مازندرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در محل فرمانداری برگزار گردید.


در ابتدای این جلسه میردیلمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان مباحث اخلاقی، طبرسا رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان اقدامات انجام شده در ستاد خدمات سفر، اسفندیاری رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت و ضیایی مدیر جهاد کشاورزی به بیان اقدامات انجام شده دستگاه متبوع خود در حوزه اشتغال و کارآفرینی اشاره نمودند.


در ادامه کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ضمن گرامیداشت ایام به بیان اقدامات انجام شده در ستاد خدمات سفر اشاره و افزود: در سالهای گذشته استان گلستان به عنوان یک معبر به منظور تردد مسافرین نگریسته می شد لکن با اقدامات انجام شده اکنون به عنوان یک مقصد گردشگری و یک مکان مورد نظر برای اقامت برای مسافرین در نظر گرفته می شود.


وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از یازده میلیون بازدید از استان صورت گرفته است و این نرخ سال به سال در حال افزایش است.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان سپس به مقوله مهاجرت از روستا به شهر اشاره و افزود: این موضوع در سالهای گذشته به عنوان یک معضل اجتماعی در استان مطرح بود لکن با توجه به حوزه بوم گردی و اشتغال قابل توجه ایجاد شده در این زمینه موضوع مهاجرت معکوس شده است.


وی ادامه داد: از دستگاههای اجرایی انتظار داریم با افزایش تعامل و هم افزایی زمینه افزایش اقامت، بازدید و حضور گردشگران در استان را بیش از پیش مهیا نمایند تا امسال آمار گردشگران نسبت به سال گذشته رشد داشته باشد.


دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان خاطرنشان نمود: شهرستان علی آبادکتول به عنوان قطب گردشگری استان گلستان و یکی از برندهای اصلی گردشگری در کشور شناخته می شود.


وی سپس با تاکید بر تسریع در روند احداث تله کابین در حوزه گردشگری کبودوال افزود: تله کابین انتظار چندین مردم و مسئولین شهرستان است و انتظار این است که با تلاش مضاعف عملیات اجرایی آن آغاز گردد.


وی در خاتمه از اقدامات هدایتی کتولی فرماندار و دکتر قره خانی نماینده مردم شهرستان علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی در حمایت از حوزه گردشگری تقدیر و تشکر نمود.


سپس در ادامه مازندرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان به اقدامات دولت در اشتغال زایی اشاره و افزود: سوق دادن منابع اعتباری در جهت حمایت از کارآفرینی و اشتغال علی الخصوص اقشار پایین دست در چهل ساله اخیر بی سابقه بوده است.

 

وی ادامه داد: در سال 97 بیش از 291 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت توزیع شده است و عملکرد استان 179 درصد نسبت به تعهدات بالاتر بوده است و جزوه استانهای برتر در سطح کشور بوده ایم.


وی ادامه داد: در شهرستان علی آبادکتول 442 پرونده در حوزه اشتغال تشکیل شده و در آن برای 562 نفر شغل ایجادکه نتیجه هماهنگی قابل توجه دستگاههای اجرایی تحت مدیریت فرماندار بوده است.


وی ادامه داد: در این زمینه در شهرستان علی آبادکتول بیش از 26 میلیارد تومان تسهیلات جذب شده که در صورت پرداخت مابقی پرونده ها به 30 میلیارد تومان خواهد رسید و این میزان ده درصد کل تسهیلات استان است که با درنظرگرفتن جمعیت شهرستان رقم قابل توجهی است. وی در ادامه با تقدیر از همکاری بانکهای کشاورزی، توسعه تعاون، صندوق کارافرینی امید و پست بانک افزود: فقط تسهیلات ایجاد کننده اشتغال نیست و موضوعات مختلف از جمله تسهیل فضای کسب و کار، آموزش، کاهش زمان دریافت تسهیلات در ایجاد اشتغال پایدار سهیم اند.


وی سپس به اشتغال اعلام شده در سامانه رصد اشاره و افزود: بیش از 96 درصد تعهد اشتغال شهرستان علی آبادکتول محقق شده است و لازم است نظارت بر استفاده صحیح از تسهیلات مورد توجه قرار گیرد.


در ادامه جلسه هدایتی کتولی فرماندار شهرستان علی آبادکتول با گرامیداشت ایام ولادت امام جواد و امام علی علیه السلام به اقدامات دستگاههای اجرایی در سال 1397 اشاره و از مدیران دستگاههای اجرایی تشکر نمود. وی سپس به اهمیت مضاعف فعالیت دستگاههای عضو کارگروه تنظیم بازار در ایام پایانی سال اشاره و افزود: لازم است در روزهای پایانی سال دستگاههای عضو کارگروه بسیار فعالتر بر عرضه و توزیع کالا نظارت نمایند.

 

فرماندار سپس با اشاره به اقدامات موثر جناب آقای دکتر هاشمی استاندار به عنوان رئیس کارگروه اشتغال و مازندرانی به عنوان دبیر کارگروه مذکور در حمایت از تسهیلات اشتغال زایی افزود: 96 درصد تعهد اشتغال شهرستان محقق شده است و ان شاالله با دستور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان پرونده های باقی مانده نیز در ردیف پرداخت قرار خواهند گرفت.


وی با تقدیر از اقدامات ستاد خدمات سفر استان افزود: همه دستگاهها مکلف به همکاری و همراهی با ستاد خدمات سفر می باشند و تیم نظارتی همه روزه اقدامات دستگاههای اجرایی را رصد خواهد نمود. وی در ادامه برقراری نظم روان ترافیکی در مناطق گردشگری، نظارت بر اماکن گردشگری و خانه های بوم گردی را از دیگر انتظارات از دستگاههای اجرایی دانست.


رئیس مدیریت بحران شهرستان در خاتمه با اشاره به اخطاریه جوی صادر شده در استان افزود: لازم است همه دستگاههای عضو مدیریت بحران با تمامی امکانات در آمادگی کامل باشند.

 

وی ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروز نیز دستگاههای اجرایی علی الخصوص دستگاههای خدمات رسان آب، برق، گاز، تلفن و سایر دستگاهها آمادگی لازم را داشته باشند.

برگزاری جلسه شورای اداری با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیرکل  تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان

 

برگزاری جلسه شورای اداری با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیرکل  تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان

 

برگزاری جلسه شورای اداری با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیرکل  تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان

 

برگزاری جلسه شورای اداری با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیرکل  تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان

 



 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 730
بازدید دیروز: 516
بازدید ماه:2678
بازدید سال:8383
بازدید کل:1929934