عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » برگزاری نشست هم اندیشی با سمن ها وتشکل ها ی غیردولتی شهرستان علی آبادکتول

به ریاست معاون سیاسی فرمانداری برگزار گردید؛

برگزاری نشست هم اندیشی با سمن ها وتشکل ها ی غیردولتی شهرستان علی آبادکتول

برگزاری نشست هم اندیشی با سمن ها وتشکل ها ی غیردولتی شهرستان علی آبادکتول

نشست هم اندیشی با سمن ها وتشکل ها ی غیردولتی شهرستان علی آبادکتول به ریاست شیرنگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و با حضور حجت الاسلام والمسلمین مهدی نژاد امام جمعه، نماینده اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و سمن ها وتشکل ها ی غیردولتی شهرستان علی آبادکتول برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری؛ در این جلسه مهدی نژاد امام جمعه شهرستان افزود؛ درماه مبارک رمضان قرار داریم ماه مهمانی خدا در این زمینه پیامبر خدا حضرت محمد (ص) فرمودند ای مردم مهمانی نزد شما آمده واین مهمان برکاتی برای شما دارد لذا آدم سعادتمند کسی است که از این نعمت ها استفاده کند.
آقای مهدی نژاد درادامه در زمینه جایگاه وفعالیت تشکل های مردم نهاد بیان داشت؛ نظام جمهوری اسلامی به این نتیجه رسیده است که برخی فعالیت های اجتماعی و فرهنگی را به مردم بسپارد و مردم هم در همه امور سهیم و شریک باشند البته دربرخی موارد مشکلاتی بوجود آمد.
وی افزود؛ امورفرهنگی به مردم واگذار شود البته نظارت نظام اسلامی و دستگا ههای نظارتی را برعملکرد خود بپذیرند دوم اینکه این نهادها فراگیر باشد و‌ برنامه های شان برای همه افراد جامعه باشد. و سوم اینکه فعالیت هایشان یک بُعدی نباشد مسجد محور باشند، عقیده محور باشند ولی برنامه های نشاط اجتماعی وشادی هم داشته باشند چهارم هم بعد مادی وهم بعد معنوی درنظر گرفته شود رفتارمان بگونه ای باشد که نگوئیم مسجد یا معنویات نباشد، زیرا الان در دنیا شاهد هستیم که جامعه غرب در حال حرکت بسوی معنویت و دینداری است. پنجم اینکه در راستای حمایت از سمن ها ادارات، نهادها و سازمان ها امکانات مورد نیاز این تشکل ها را تا حد امکان دراختیارشان قرار دهند زیرا همین امکانات هم مال بیت المال است و فعالیت اینها هم عمومی است.
سپس شیرنگی معاون محترم سیاسی امنیتی افرود؛ با توجه به افزایش روزافزون مشکلات و آسیبهای اجتماعی و نیز نقش سازمان های مردم نهاد، تشکلهای محله ای، خیریه و...درکنترل و کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و یا رفع برخی از مشکلات و نیازمندی های مردم و افزایش مشارکتهای اجتماعی و اجرا برنامه های فرهنگی تاثیر بسزایی دارد نیاز مند به طراحی وایجاد یک مدل مناسب و تاثیر گذار می باشیم زیرا توسعه این مدل ها می تواند به مشارکت بیشتر مردم وسازمان های غیر دولتی در برنامه ریزی های بین بخش های دولتی و غیردولتی انجامد که در نهایت منجر به هم افزایی اقدامات حوزه کاهش مشکلات مردم و رفع برخی از نیازهای آنان،کاهش مشکلات و آسیبها می گردد.
وی افزود؛ تخصیص بهینه منابع مبتنی بر نیاز ومبتنی بر شواهد عمل نمودن واستفاده از داشته های موجود وگسیل منابع محلی یکی از خصوصیات این طرح می باشد .
وی گفت؛ ولی این اقدامات باید بصورت مستمر ومکرر باشد تا به یک نقطه مطلوب برسیم.
شیرنگی افزود؛ ماهیت ذات کاری شما سیاسی و اقتصادی نمی باشد بلکه بیشترین حوزه کاری شما، فعالیت های خیر خواهانه،محیط زیستی، مسائل اجتماعی، خانواده و... می باشد لذا باید با برنامه ریزی وتلاش وهمکاری بیشتر نمایید.
وی خاطرنشان کرد؛ اعتماد سازی و جلب اعتماد مردم درجامعه یکی از اصول اساسی درپیشبرد امور ومناسبات اجتماعی ورفع مشکلات آنان می باشد‌ در این زمینه براساس آموزه های دینی واخلاقی می توانیم با مشارکت مردم و دستگا ههای متولی اقدامات خوبی را انجام دهیم زیرا آموزه های دینی ما قوی است ومردم هم همراهی وهمکاری متقابل خواهند داشت.

برگزاری نشست هم اندیشی با سمن ها وتشکل ها ی غیردولتی شهرستان علی آبادکتول

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 39
بازدید دیروز: 14
بازدید ماه:418
بازدید سال:6123
بازدید کل:1927674