عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » وضعیت شهرستان علی آباد کتول از نارنجی به زرد تغییر، و محدودیت فعالیت صنوف نیز با توجه به این شرایط کاهش یافته است ؛

فرماندار علی آبادکتول در تشریح وضعیت کرونا شهرستان :

وضعیت شهرستان علی آباد کتول از نارنجی به زرد تغییر، و محدودیت فعالیت صنوف نیز با توجه به این شرایط کاهش یافته است ؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری علی آباد کتول :
مهندس سوخته سرایی فرماندار و رئیس ستاد مقابله با کرونا شهرستان علی آباد کتول در مصاحبه با روابط عمومی فرمانداری به تشریح اوضاع شهرستان از حیث بیماری کرونا و چگونگی تردد و نحوه فعالیت صنوف مختلف پرداخت .

مهندس سوخته سرایی فرماندار علی آباد کتول در خصوص وضعیت کرونا شهرستان اظهار داشت :

خوشبختانه با اهتمام و تلاش مسؤولان و همکاری مردم، شرایط شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد.

وی با اعلام این خبر، تشریح کرد :

با توجه به بررسی آمار و اطلاعات شهرستان درستاد استانی مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا، درطی ۱۰روزگذشته و اعلام رسمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، با نظارت اعضای ستاد مقابله با کرونا شهرستان و همکاری بسیاری از مردم عزیز این تغییر وضعیت حاصل شد و انشاءالله با یاری پروردگار و با رعایت کامل دستورالعملهای بهداشتی ستاد ملی کرونا روند کاهشی مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ ادامه داشته و وضعیت شهرستان به سمت سفید حرکت نماید.


فرماندار برلزوم رعایت پروتکل های بهداشتی تأکید نموده و افزود :

البته شرایط با توجه به ساختارهای مختلف ، شکننده است و هرگونه عادی انگاری ، شرایط را دشوار خواهد کرد.

وی تصریح کرد:

نباید وضعیت زرد کرونایی باعث عادی انگاری مردم شود،لذا با توجه به نزدیکی به ایام نوروز،جدیت بیشتری دررعایت این دستورالعملها لازم است.

 

 

مهندس سوخته سرایی خاطرنشان کرد:

در شرایط کنونی همچنان ناگزیر به زندگی و همزیستی با کرونا هستیم و اطلاع رسانی و دادن هشدارهای لازم به منظوراجتناب از هرگونه تجمع و دورهمی توسط شهروندان ضروری به نظر می رسد.

 

 

وی یکی از بی توجهی های شدید نسبت به شرایط کرونایی در شهرستان را برپایی مراسم تدفین و عزای فوت شدگان دانست و تشریح کرد :

اگرچه تمامی مکانهای مذهبی و عمومی طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا برای برگزاری مراسم ترحیم، به روی صاحبان عزا بسته است ، ولی طبق گزارشها و مشاهدات ، مشخص شده که برخی از صاحبان عزا و بستگان آنها در منازل شخصی و آرامستانها بدون رعایت فاصله اجتماعی و رعایت پروتکلهای بهداشتی ، مراسم می گیرند و همه هم شرکت می کنند، بر همین اساس و طبق مصوبه ستاد کرونا شهرستان و به جهت کنترل شرایط فوق ، برگزاری مراسم ترحیم در آرامستانها در روزهایپنجشنبه ممنوع و در سایر روزهای هفته هم با حداقل نفرات و حداقل زمان ممکن ( یک ساعت ) مجاز می باشد.


رئیس ستاد مقابله با کرونا شهرستان، با تأکید بر استمرار رعایت پروتکلهای بهداشتی تصریح کرد:

با توجه به مصوبه ستادکرونا در شهرهای زرد، نماز جمعه در مصلی و مساجد با رعایت پروتکل‌های مربوطه برگزار می‌شود، که اقدام ارزشمندی است تا مردم ضمن رعایت نکات بهداشتی از سلامت روحی و روانی مراسم عبادی، سیاسی و دینی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد:

نماز جمعه با ۵۰ درصد ظرفیت در مصلی ها برگزار می‌شود، البته تلاش اینست که نسبت به رعایت پروتکل‌ها به طور جدی اقدام شود.


فرماندار درادامه درخصوص ترددها، گفت:

با توجه به شرایط زرد شهرستان براساس مصوبات ستاد کرونا، ممنوعیت تردد وسایط نقلیه (ورود خودروهای غیربومی و خروج خودروهای بومی) بر اساس آخرین ابلاغ ، برای تردد بین شهرهای زرد به زرد، زرد به آبی و آبی به زرد مجوز تردد نیاز نیست، لیکن برای سفرهای ضروری به شهرهای قرمز و نارنجی باید از طریق فرمانداری مجوز بگیرند.

وی در رابطه با فعالیت صنوف ، گفت:

درخصوص وضعیتبازار و فعالیت صنوف ، گروه های شغلی ۱ و ۲ و ۳ با رعایت پروتکلهای بهداشتی مجاز به فعالیت بوده ومشاغل گروه ۴ همچنان تعطیل می باشند، که جزییات آن قبلا از سوی ستاد ملی کرونا، اعلام شده است.

 

مهندس سوخته سرایی در ادامه  درخصوص واکسیناسیون کرونا در شهرستان گفت :
تاکنون طی دو مرحله از واکسیناسیون ویروس کرونا،حدود ۱۰۰نفر از پزشکان و کادردرمان بیمارستان واکسینه شده اند و درمراحل بعدی و باتوجه به اولویت بندی، افراد بیشتری واکسینه خواهند شد.

رئیس ستاد مبارزه با کووید ۱۹ شهرستان علی آباد کتول از مردم خواست، همچنان از ماسک استفاده و رعایت دستورالعملها را در دستورکار قرار داده و از سفرهای غیرضروری اجتناب ورزند، تا احیاناً با اوج گیری وضعیت شهرستان به خاطر عدم توجه و عادی انگاری، شاهد آثار و تبعات زیانبار زندگی اجتماعی مردم ناشی از بازگشت محدودیتها نباشیم.


فرماندار در پایان ضمن تشکر از همکاری و همراهی بسیار شایسته مردم عزیز تاکید داشت:

شهروندان محترم شهرستان، هر گونه اخبار و اطلاعیه در راستای تغییر (افزایش یا کاهش) محدودیت ها را از مبادی رسمی و از طریق ستاد کرونا شهرستان مستقر در فرمانداری دریافت نموده و توجهی به پیامها از طریق منابع غیررسمی و فضای مجازی، قبل از ابلاغ رسمی ستاد نداشته باشند.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 467
بازدید دیروز: 39
بازدید ماه:885
بازدید سال:6590
بازدید کل:1928141