عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » رسانه ها نقش مهمی در ایجاد فضای باز سیاسی و افزایش بلوغ فکری جامعه دارندو در راستای افزایش مشارکت مردم در انتخابات و انتخابی آگاهانه تاثیرگذارند.

فرماندار علی آباد کتول در نشست خبری با اصحاب رسانه استان و شهرستان

رسانه ها نقش مهمی در ایجاد فضای باز سیاسی و افزایش بلوغ فکری جامعه دارندو در راستای افزایش مشارکت مردم در انتخابات و انتخابی آگاهانه تاثیرگذارند.

 

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری علی آبادکتول :

دومین نشست خبری فرماندار با همراهی بخشداران مرکزی و کمالان شهرستان  با اصحاب رسانه با حضور جمعی از خبرنگاران استان و شهرستان  با موضوع انتخابات در دفتر فرماندار برگزار گردید .

 

جمالی فرماندار علی آباد کتول در ابتدا به نقش و وظیفه اجتماعی رسانه ها پرداخت و اظهار داشت :

وظیفه اصحاب رسانه در این شرایط تحریم و وجود مشکلات اقتصادی اینست که در راستای تقویت روحیه ، امید و انگیزه مردم گام بردارند ،دشمن با هدف قرار دادن اقتصاد و سفره مردم سعی در اختلاف افکنی در جامعه و کشور را دارد و می‌خواهد با وارد شدن در این حوزه به کشور ضربه بزند و قصد دارد مردم را ناامید و از کشور و مسئولین دلسرد کند .دشمن فضای رسانه و خصوصا رسانه های مجازی را مسموم کرده  و درصدد ناامید کردن مردم از نظام و حاکمیت و همچنین تخریب دولت می باشد، بدون شک و همانطور که همه واقف هستند ، در این چهل سال اقدامات و خدمات بسیاری در دولتها انجام شده است، با همه سختی‌ها، دولتها خدماتشان را ارائه کرده اند ولی دشمنان با استفاده از فضای مسموم رسانه ای در صدد ناامید کردن مردم هستند.

 

 رسانه‌ها از ارکان اصلی و بستر توسعه می باشند اگر بدون توجه به رسانه‌ها کاری انجام شود یا پرهزینه و زمان‌بر خواهد بود یا سرانجامی نخواهد داشت ،  در این سال‌ها رویکردها با توجه به نقش رسانه در زندگی مردم تغییر و مدیران و حاکمان را نیز پاسخگو تر کرده است. مدل پاسخگویی و مدل کرامت انسانی عوض شده و  به واسطه توسعه رسانه ، روندها نیز تغییر کرده است ،

در یک کلام  رسانه باید صدای مردم  و در عین حال منعکس کننده پیام و فعالیت مدیران و حاکمیت باشد.


درصدد آن هستیم که ارتباط مدیران شهرستان با رسانه ها را افزایش دهیم و بایستی با تقویت رسانه‌های داخلی و محلی اقدامات سوء رسانه های دشمن را خنثی کنیم.


 

وی با توجه به نقشه شوم دشمنان در ایجاد تفرقه بین مردم و مسئولین ، گفت :

در حوزه‌های مختلف  اقدامات شایانی در کشور انجام شده ولی رسانه های دشمن در صدد ناکارآمد نشان دادن نظام هستند و متاسفانه عده ای اندک و ناآگاه در داخل کشور نیز در حال همراهی با دشمنان هستند و این وظیفه  رسانه‌های داخلی است که در کنار متولیان امر ، انگیزه و امید را به جامعه تزریق کنند، یکی از زمانهایی که رسانه ها باید در کنار کارگزاران نظام قرار گیرند ، زمان انتخابات است  و باید با کمک یکدیگر ، زمینه‌های حضور پرشور مردم  در انتخابات که همانا نماد وحدت و اقتدار ملی است را فراهم آورند .

 

رئیس ستاد انتخابات شهرستان علی آباد کتول با توجه به بلوغ بالای فکری و سیاسی مردم شهرستان افزود : شهرستان علی آبادکتول در بحث مشارکت‌های سیاسی همیشه در استان سرآمد بوده و خصوصاً در انتخابات گذشته ، درصد مشارکت مردم علی آبادکتول نسبت به شهرهای دیگر استان بالاتر بوده  و این وظیفه رسانه ها و ستاد انتخابات شهرستان را سنگین تر میکند تا با کمک یکدیگر ،ضمن تشویق مردم به حضور پرشور در انتخابات، به آنها برای انتخابی آگاهانه کمک نماییم .

زیرا به فرموده مقام معظم رهبری، قدرت سرمایه اجتماعی و قدرت پشتوانه مردمی و مشارکت ، از قدرت موشکی نیز بالاتر است ، چون پایه و اساس نظام ما مردم هستند .

 

در ادامه بخشداران کمالان و مرکزی ، گزارشی از روند ثبت نام انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی  روستا در حوزه خود بیان نمودند.


کوهستانی بخشدار کمالان میزان ثبت نام در انتخابات این دوره شوراها را مثبت ارزیابی کرد و افزود :

نسبت به دوره قبل  رشد 5 درصدی تعداد ثبت نام کنندگان را شاهد بودیم و در کل 253 نفر در سطح روستاهای بخش کمالان ثبت نام نمودند که 228 نفر مرد و 25 نفر زن ، 238 نفر بصورت حضوری و 15 نفر بصورت غیر حضوری ثبت نام  کرده اند. از لحاظ سنی نیز جوانترین کاندیدا 25/6سال و مسن ترین 74/10 سال داشته اند و از حیث مذهب ، 214 نفر  شیعه و 39 نفر نیز از اهل تسنن بوده اند . تمامی روستاهای بخش کمالان به حد نصاب مورد نظر جهت برگزاری انتخابات رسیده اند و انشالله با همکاری همه مسئولین ، رسانه ها و معتمدین یک انتخابات سالم و پرشور را برگزار نماییم.

 

رضوی بخشدار مرکزی نیز از افزایش تعداد متقاضیان نسبت به دوره گذشته خبر داد و گفت : نسبت به دوره قبل 40 نفر افزایش داشته ایم که در مجموع 341 نفر ثبت نام خود را نهایی نموده اند که 311 نفر مرد و 30 نفر هم زن بوده اند، جوانترین شرکت کننده 25/6 ساله و مسن ترین 83/6 ساله بوده است. 310 نفر بصورت حضوری و 31 نفر بصورت غیرحضوری اقدام به ثبت نام کرده اند و در این دوره 33 نفر از ایثارگران عزیز جهت حضور در این عرصه پای در میدان رقابت گذاشته و در مجموع 247 نفر از عزیزان شیعه و 94 نفر از برادران اهل تسنن  در این دوره ثبت نام نموده اند. اعضای هیئت اجرایی بخش مرکزی در بخشداری مستقر شده اند و از هم اکنون تمهیدات لازم جهت برگزاری انتخابات و مشارکت مردم اتخاذ شده است.

 

در ادامه خبرنگاران و اصحاب رسانه سوالاتی را در خصوص چگونگی برگزاری انتخابات در سطح شهرستان با توجه به شیوع ویروس کرونا ، پوشش اینترنت در منطقه خصوصا مناطق کوهستانی ، چگونگی تبلیغات کاندیداها در این دوره ، وضعیت ثبت نام شوراهای شهر و تعیین صلاحیتها ، نحوه بالابردن مشارکت مردم و تشویق آنان و خصوصا جوانان به حضور در انتخابات و نقش رسانه ها در انتخابات پیش رو و همچنین وضعیت کرونا شهرستان ، مطرح نمودند 


فرماندار در راستای پاسخ به سوالات خبرنگاران اظهار داشت :

با تلاش بخشداران تعداد متقاضیان انتخابات روستاها نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته که قابل تقدیر است. 

برای پوشش اینترنت در سطح شهرها و روستاهای پایین دست مشکلی وجود ندارد و برای پوشش اینترنت در دهنه های محمدآبادکتول و زرین گل در روز انتخابات ، خودرو سیار پیش بینی شده است و همچنین با دفتر فناوری اطلاعات استان نیز مکاتباتی در جهت رفع آنتن دهی موبایل و پوشش اینترنت ، انجام شده است و آنها نیز قول مساعدت برای پوشش اینترنت  را داده اند.

برای انتخابات شوراهای شهر 115 نفر ثبت نام کرده  که 54 نفر برای شهر علی آبادکتول ، 35 نفر برای شهر فاضل آباد ، 11 نفر برای شهر مزرعه کتول و 15 نفر برای شهر سنگدوین بوده اند ، که البته گزارش اجمالی آن در نشست خبری قبلی ، ارائه شده بود .

 

هیئت نظارت مهلت دو هفته‌ای جهت رسیدگی به  صلاحیت ها دارد و در ۷ اردیبهشت نتیجه صلاحیت‌ها را به فرماندار و هیئت اجرایی اعلام ویک روز بعد به خود افراد اعلام خواهد شد .

 

فرماندار در ادامه در خصوص نحوه مشارکت مردم و افزایش آرا ، اذعان داشت :

رای دادن هم حق است و هم تکلیف، انتخابات فرصت مناسبی است تا مردم تصمیم و نظر خود را اعلام کنند و قطعا در  برگزاری انتخابات و جهت  افزایش مشارکت مردم از همه ظرفیت‌های شهرستان استفاده خواهیم کرد.( روحانیون و مبلغین ، فعالین سیاسی و اجتماعی، معتمدین و نخبگان ، متنفذین و موثرین و از همه مهمتر رسانه ها ) 

نباید اختلاف سلایق ، مسائل مهم کشور ،کلیت نظام و اعتبار کشور را تحت شعاع قرار دهد و در زمانی که دشمنان در حال تفرقه افکنی هستند، وظیفه ما سنگین‌تر است، در این زمان باید اختلافات را کنار گذاشته و متحدتر از گذشته در راستای تقویت نظام حرکت نماییم.
 رسانه ها نیز نقش مهمی در ایجاد فضای باز سیاسی و افزایش بلوغ فکری و سیاسی جامعه دارند و می توانند در راستای تشویق مردم به حضور در انتخابات و اتخاذ تصمیم درست و انتخابی آگاهانه کمک نمایند، در راستای مشارکت خبرنگاران در انتخابات، یک اتاق در فرمانداری پیش‌بینی شده تا در کنار روابط عمومی فرمانداری به پوشش خبری انتخابات بپردازند.


در پایان رئیس ستاد کرونا شهرستان علی آباد کتول به تشریح وضعیت کرونا شهرستان پرداخت  و افزود :

شرایط شهرستان علی آباد کتول از حیث بیماری کرونا از دوشنبه ۲۳ فروردین به نارنجی تغییر وضعیت پیدا کرده است و با توجه به وضعیت موجود از امروز الزامات و محدودیتهای وضعیت نارنجی در سطح شهرستان اجرا خواهد شد و فقط مشاغل گروه 1و 2  در این وضعیت مجاز به فعالیت می باشند .


 شرایط شهرستان در این چند ماه اخیر ثابت بوده و شرایط استان و ایام نوروز  بی‌تأثیر در تغییر شرایط شهرستان نبوده است ، انشاالله با همکاری مردم و مسئولین بتوانیم مجدداً به شرایط ثبات و شرایط زرد و سفید بازگردیم .

 طرح شهید سلیمانی از طرح های موفق در حوزه کنترل بیماری کرونا بوده که اولین بار در سطح استان ، در شهرستان علی آباد کتول (با همکاری شبکه بهداشت و درمان و همیاران سپاه پاسداران و بسیج ناحیه مقاومت علی آباد کتول)  اجرا گردید .


از ابتدای شروع این طرح در شهرستان، 124882 نفر مورد غربالگری تلفنی قرار گرفته اند، 8208 نفر قرنطینه خانگی شده اند و 65 نفر هم در منزل از آنها مراقبت شده است و جمعا 133155 نفر تا 22 فروردین توسط تیمهای مراقبتی ، حمایتی و نظارتی طرح شهید سلیمانی مورد رصد قرار گرفته اند . 

 
وی در پایان گفت :
 سالی بدون کرونا همراه با اخبار های خوب برای ملت ایران آرزومندیم انشالله با تلاش همه کارگزاران نظام، سال ۱۴۰۰ سالی همراه با موفقیت و بهروزی و سربلندی برای همه هموطنان عزیزمان باشد .
 

 

 

رسانه ها نقش مهمی در ایجاد فضای باز سیاسی و افزایش بلوغ فکری جامعه دارندو در راستای افزایش مشارکت مردم در انتخابات و انتخابی آگاهانه تاثیرگذارند.

 

رسانه ها نقش مهمی در ایجاد فضای باز سیاسی و افزایش بلوغ فکری جامعه دارندو در راستای افزایش مشارکت مردم در انتخابات و انتخابی آگاهانه تاثیرگذارند.

 

رسانه ها نقش مهمی در ایجاد فضای باز سیاسی و افزایش بلوغ فکری جامعه دارندو در راستای افزایش مشارکت مردم در انتخابات و انتخابی آگاهانه تاثیرگذارند.

 

رسانه ها نقش مهمی در ایجاد فضای باز سیاسی و افزایش بلوغ فکری جامعه دارندو در راستای افزایش مشارکت مردم در انتخابات و انتخابی آگاهانه تاثیرگذارند.

 

رسانه ها نقش مهمی در ایجاد فضای باز سیاسی و افزایش بلوغ فکری جامعه دارندو در راستای افزایش مشارکت مردم در انتخابات و انتخابی آگاهانه تاثیرگذارند.

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 192
بازدید دیروز: 280
بازدید ماه:1429
بازدید سال:7134
بازدید کل:1928685