عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » عملیات اجرایی احداث فاضلاب شهری علی آباد کتول، درسال جاری آغازخواهدشد؛


عملیات اجرایی احداث فاضلاب شهری علی آباد کتول، درسال جاری آغازخواهدشد؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری علی آبادکتول :
جلسه بررسی مشکلات حوزه آب و فاضلاب و تبادل نظر در خصوص طرح فاضلاب شهری با حضور فرماندار ، نماینده ، مدیر کل آب و فاضلاب استان و معاونین، بخشداران و شهرداران تابعه شهرستان و رؤسای آبفا علی آبادکتول و فاضل آباد درسالن اجتماعات فرمانداری برگزارگردید.


فرماندار ضمن تقدیر از تلاشهای نماینده محترم شهرستان در خصوص تخصیص ردیف اعتباری برای طرح فاضلاب شهری علی آبادکتول، خواستار رسیدگی جدی به کیفیت آب روستاهای تابعه شهرستان شد و خاطر نشان کرد:

تعدادی از روستاهای شهرستان که آب شرب آن از چشمه تامین میشود در زمان بارندگی آب گل آلود شده و تا چند روز به همین منوال هست و این موضوع شایسته مردم این روستاها نیست ، میتوان با حفر چاه و تغییر مسیر ورودی در زمان بارندگی این مشکل را حل کرد و یا با نصب پکیج تصفیه آب در مسیر ورودی چشمه ، مشکل گل آلود بودن آب را برای همیشه ، حل نمود.


وی در خصوص تصفیه خانه فاضلاب شهری شهرستان علی آباد کتول  اظهار داشت:

احداث تصفیه خانه فاضلاب شهری ثمرات خوبی در آینده برای حوزه های مختلف شهرستان نظیر آب منطقه ای ،آب و فاضلاب و جهاد کشاورزی خواهد داشت.

فرماندار در ادامه با اشاره به جذب اعتبارات در حوزه آبرسانی ، گفت : انشالله با جذب اعتبارات مناسب بتوانیم مشکلات حوزه آبرسانی شهرستان را حل نماییم و انتظار داریم مدیریت آب و فاضلاب شهرستان با همراهی مدیریت استان نسبت به اجرای پروژه های بهبود ، اصلاح و تقویت  شبکه آبرسانی در سطح شهرها و روستاهای شهرستان اقدام نماید .


دکتر نوروزی نماینده شهرستان ازتخصیص بودجه ۶۳۱ میلیاردی برای حوزه آب و فاضلاب استان خبر داد و افزود:

بایستی حل مشکل آب شرب شهرها و روستاهای تابعه شهرستان جزء اولویتهای کاری آب و فاضلاب استان باشد. زیرا علی اباد کتول سومین شهر استان می باشد و بایستی توجه ویژه ای به این شهرستان شود ، اکثر روستاهای ما و برخی از نقاط شهری مشکل کم آبی یا افت فشار دارند و از مسئولین نیز درخواست رسیدگی و پیگیری دارند .


وی با اشاره به طرح فاضلاب شهری علی آباد کتول که از سال 92 مصوب شده بود ، خاطر نشان کرد :بایستی تاکنون اقدامات مثبتی در این زمینه صورت میگرفت و پیشرفت 4 درصدی مطالعات طرح 

 جای تامل دارد ولی به هر صورت مجددا کار باید انجام شود و بهمین منظور 18 میلیارد تومان برای این طرح جذب شده است و انتظار میرود عملیات اجرایی فاز یک آن هرچه سریعتر آغاز شود .

 بخشداران مرکزی و کمالان و همچنین شهرداران تابعه شهرستان ، نکاتی را در خصوص مشکلات آبرسانی حوزه کاری خویش بیان کردند و در پایان هرمزی مدیرکل آب فاضلاب استان از افتتاح دفتر نمایندگی این اداره در شهر مزرعه کتول خبر داد و افزود : در خصوص پروژه فاضلاب شهری علی آبادکتول بدنبال جذب سرمایه گذار هستیم تا بتوانیم با همراهی و همکاری بخش خصوصی ، عملیات اجرایی آن را آغاز نماییم زیرا هزینه های اجرای طرح به شدت افزایش یافته و بایستی مجددا براورد هزینه شود تا در زمان اجرای طرح به مشکل برنخوریم .

وی در ادامه به مشکلات حوزه کاری خویش اشاره داشته و گفت : 35 هزار حلقه چاه آب دراستان وجود دارد که فقط 600 حلقه آن مربوط به حوزه آب شرب و شبکه آبرسانی می باشد و مابقی آن در حوزه کشاورزی می باشد . دو مجتمع آبرسانی کتول و کوثر در شهرستان علی آباد کتول وجود دارد که آب مورد نیاز این مناطق را تامین میکند و برای تقویت این دو مجتمع و حفر چاه ، با مشکل تامین حریم مواجه هستیم و انشالله با رفع این مشکل ، شبکه آبرسانی تقویت خواهد شد .
 
در پایان جلسه فرماندار با تشکر از همراهی همه مسئولین برای حل مشکل آبرسانی شهرستان ، خاطر نشان کرد : برای حل مشکلات در تمامی حوزه ها نیاز به اینچنین جلسات کارشناسی با حضور مسئولین ذیربط استانی و شهرستانی و همراهی نماینده محترم شهرستان داریم و در آینده جلسات کارشناسی سایر حوزه ها را خواهیم داشت .
 

عملیات اجرایی احداث فاضلاب شهری علی آباد کتول، درسال جاری آغازخواهدشد؛

 

عملیات اجرایی احداث فاضلاب شهری علی آباد کتول، درسال جاری آغازخواهدشد؛

 

عملیات اجرایی احداث فاضلاب شهری علی آباد کتول، درسال جاری آغازخواهدشد؛

 

عملیات اجرایی احداث فاضلاب شهری علی آباد کتول، درسال جاری آغازخواهدشد؛

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 91
بازدید دیروز: 102
بازدید ماه:91
بازدید سال:5796
بازدید کل:1927347