عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » جلسه هم اندیشی مدیران کانون های مساجد شهرستان علی آباد کتول


جلسه هم اندیشی مدیران کانون های مساجد شهرستان علی آباد کتول

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

جلسه هم اندیشی مدیران کانون های مساجد شهرستان علی آباد کتول

به گزارش روابط عمومی فرمانداری علی آباد کتول،جلسه هم اندیشی مدیران کانون های مساجد شهرستان علی آباد کتول باحضور زنگانه معاون فرماندار، مهدی بیکی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گلستان درمحل سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد.

محمدجواد زنگانه، معاون فرماندار شهرستان علی آباد کتول با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد از مناظر مختلفی دارای اهمیت هستند گفت: وقتی به سیره نبوی نظر می کنیم در صدر اسلام بسیاری از اتفاقات در مساجد رخ داده است.

وی افزود: در فرمایشات امام راحل ( رحمة الله علیه) نیز مسجد به عنوان سنگر نام گرفته و مقام معظم رهبری نیز بر اهمیت مساجد تاکید بسیار داشته و دغدغهای (معظم له ) بر این مساله تاکید داشته است که در مقابل دسیسه ها و هجمه های دشمنان می بایست از محوریت مساجد بهره بگیریم.

معاون فرماندار علی آباد کتول خاطرنشان کرد: مساجد حریم امن الهی است و لازم است طبق تاکید مقام معظم رهبری در مقابل شبیخون فرهنگی باید از مساجد استفاده کنیم.

زنگانه تاکید کرد: برای بهره گیری از پتانسیل و ارزشهای والای مساجد، بهترین راه تقویت و فعال تر ساختن کانون های فرهنگی و هنری مساجد است که باید همواره بر آن توجه خاص داشته باشیم.

معاون فرماندار علی آباد کتول ضمن اعلام آمادگی در جهت تاسیس و تقویت کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: جلسات هم اندیشی مدیران کانون های مساجد باید بصورت مستمر و اعتقادی ادامه داشته باشد تا نقش مهم مساجد بر جامعه بیش از پیش آشکار شود.

مهدی بیکی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گلستان در جمع مدیران کانون های مساجد شهرستان علی آباد کتول گفت: این نشست به منظور افزایش بهره وری و ارتقاء کیفیت ارائه خدمات فرهنگی و هنری کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 20 هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور داریم که از این تعداد حدود 480 کانون فرهنگی در سطح استان گلستان در حال فعالیت هستند.

بیکی تاکید کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد نقش تعیین کننده و حساسی را در رشد و ارتقاء فرهنگ و اندیشه اسلامی در محلات کشور دارند و بر اساس چشم انداز و افق دید کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، تا آخر برنامه 1404 باید تمامی مساجد کشور از کانون های فرهنگی و هنری بهره مند شوند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گلستان با بیان اینکه در حال حاضر 29 مسجد شهرستان علی آباد کتول دارای کانون هستند، تصریح کرد: شهرستان علی آباد کتول دارای پیشینه فرهنگی و مذهبی بسیار خوبی است و این تعداد کانون برای این شهرستان رقم بسیار پایینی است که از این شهرستان انتظار بیشتری داریم.

وی افزود: ما آمادگی داریم که در سال جاری تعداد 30 کانون فرهنگی و هنری در مساجد شهرستان علی آباد کتول تاسیس کنیم و با رسیدن تعداد کانون های این شهرستان به 60 کانون، شهرستان علی آباد کتول می تواند 2 از کانون تخصصی برخوردار شود.

بیکی با تاکید بر اهمیت مساجد، گفت: بیشتر آسیب های جامعه ما به خاطر جدایی از قرآن است و لازم است مساجد ما با افزایش سطح فرهنگی و معنوی جوانان، زمینه آشنایی هرچه بیشتر جامعه با قرآن را فراهم سازند و این امر مهم با فعال سازی هرچه بیشتر کانون های فرهنگی و هنری مساجد میسر خواهد بود.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 288
بازدید ماه:4891
بازدید سال:10596
بازدید کل:1932147