عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » توسعه گردشگری روستایی در روستاهای ییلاقی دهنه زرین گل


توسعه گردشگری روستایی در روستاهای ییلاقی دهنه زرین گل

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

توسعه گردشگری روستایی در روستاهای ییلاقی دهنه زرین گل

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری علی آباد کتول، بخشدار مرکزی علی آباد کتول گفت: روستاهای ییلاقی دهنه زرین گل پتانسیل بالایی را در جهت جذب دائمی گردشگران دارد که پرداختن به این مقوله در دستور کار قرار دارد.

حمیدرضا ملک حسینی، بخشدار مرکزی علی آباد کتول اظهار داشت: روستاهای ییلاقی دهنه زرین گل با زیبایی های طبیعی و چشم اندازهایی که دارد، از پتانسیل بالایی در جهت جذب دائمی گردشگر برخوردار است که پرداختن به این مقوله در دستور کار ما قرار دارد.

وی افزود: نگاه جدی به صنعت گردشگری روستایی می تواند اقتصاد جامعه روستایی در این بخش را از رکودی که بر آن حاکم است بیرون ببرد.

ملک حسینی خاطر نشان کرد: نگاه ما براین است که بتوانیم با توسعه گردشگری روستایی در این روستاها تحولی ایجاد کنیم؛ لذا به همین منظور جلسه کمیته فرعی ستاد تسهیلات سفرهای دائمی را در این بخشداری تشکیل دادیم.

بخشدار مرکزی علی آباد کتول گفت: ایجاد این جلسه در راستای اهداف ستاد شهرستان و به منظور ایجاد هماهنگی در جهت پذیرایی از مسافران و گردشگران در محدوده بخش مرکزی خصوصا دهنه زرین گل که از مناظر زیبایی برخوردار است می باشد.

وی اذعان داشت: بر اساس این جلسه مقرر شد که روستاهای هدف گردشگری با اقدامات و تمهیدات لازم از قبیل پاکسازی و نظافت محیط زیست و نصب تابلوهایی با مضامین گردشگری، شرایط لازم را برای پذیرایی از گردشگران مهیا کنند و اداره میراث فرهنگی و گردشگری هم تعدادی چادر در اختیار دهیاری های روستاهای مورد نظر قرار دهد.

ملک حسینی همچنین گفت: بر اساس این جلسه مقرر شد که نیروی انتظامی نسبت به افزایش گشت ها و ایجاد کمپ های جدید اقدام کند و مدارس روستاهای دهنه زرین گل نیز توسط آموزش و پرورش در اختیار دهیاران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اداره گردشگری شهرستان علی آباد کتول به عنوان دبیر جلسات انتخاب شده است، افزود: بناست اداره اوقاف و امور خیریه نیز با همکاری دهیاران، مساجد حوزه دهنه زرین گل را جهت اسکان مسافران تجهیز و اختصاص دهند.

بخشداری مرکزی علی آباد کتول در بخش دیگری از سخنانش، گفت: توجه به مقوله گردشگری در روستاها موجب افزایش میزان مشارکت روستائیان در طرح های گوناگون، آموزش و ترویج فرهنگ های متنوع و به طور کلی باعث افزایش درآمد برای خانوارهای کم درآمد روستایی خواهد شد.

وی افزود: با توجه به پتانسیل بالا و جاذبه های فراوانی که در روستاها وجود دارد، اگر این صنعت (توریسم) به جایگاه واقعی خود برسد و به چشم منبع درآمدی به آن نگریسته شود، دیری نمی پاید که شاهد پیشرفت های چشمگیری در حوزه روستاها خواهیم بود.

ملک حسینی با بیان اینکه متأسفانه تاکنون در سطح شهرستان ما به این مقوله توجه کمتری شده است، تصریح کرد: شاید یکی از مهمترین دلایل عدم توجه به توریسم و گردشگری روستایی، ضعف مدیریتی و عدم برنامه ریزی مدیران روستایی باشد.

وی تاکید کرد: مدیریت روستایی با انتخاب صحیح پروژه های گردشگری می تواند موجبات تعالی صنعت گردشگری را به عنوان منبع درآمد برای روستائیان کم درآمد استفاده کند.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 105
بازدید دیروز: 33
بازدید ماه:2752
بازدید سال:2752
بازدید کل:1924303