عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » جلسه استفاده بهینه و مطلوب از آب نسق موجود در دهنه زرین گل برگزار شد


جلسه استفاده بهینه و مطلوب از آب نسق موجود در دهنه زرین گل برگزار شد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

جلسه استفاده بهینه و مطلوب از آب نسق موجود در دهنه زرین گل برگزار شد

جلسه استفاده بهینه و مطلوب از آب نسق موجود در دهنه زرین گل با حضور ملک حسینی بخشدار مرکزی، مهندس حسینی رئیس محترم اداره منابع آب،مهندس عابدی مدیرمحترم جهاد کشاورزی، مهندس سوخته سرایی کارشناس مسئول محترم عمران و برنامه ریزی فرمانداری، مهندس ابراهیمی معاون محترم جهادکشاورزی،کارشناسان اداره منابع آب آزادشهر و رامیان و کشاورزان وذینفعان نسق موجود در دهنه زرین گل در محل دفتر بخشدار برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان علی آبادکتول در ابتدای جلسه ملک حسینی بخشدار محترم مرکزی ضمن تقدیر از حضور مدعوین گرامی حاضر در جلسه به بیان اهمیت استفاده مطلوب و منطقی از منابع خدادادی و علی الخصوص منابع آبی اشاره و افزودند: امسال برخلاف سال های گذشته شاهد پدیده کم آبی در سطح شهرستان هستیم که این موضوع باعث شده است تا با استفاده از تجارب ریش سفیدان چاره اندیشی و مدیریت آب را در دستور کار داشته باشیم. ایشان به اقدامات انجام شده درباره ی موضوع آب اشاره نمودند و خاطر نشان کردند؛ برخورد با متخلفین کشت غیر مجاز و استفاده از آب پشت سد در صورت صلاحدید مسئولین از جمله مواردی است که می بایست پیگیری گردد.

در ادامه جلسه مهندس حسینی رئیس محترم اداره منابع آب ضمن تقدیر از جناب آقای ملک حسینی بخشدار محترم مرکزی به منظور تشکیل جلسه به اقدامات انجام شده در رابطه مدیریت مصرف آب اشاره و افزودند: اداره منابع آب حسب وظیفه خود از چندین ماه قبل اقدام به برگزاری جلسلات متعدد به منظور پیشگیری از معضل کم آبی نموده است و در طی این جلسات تذکرات لازم را به نسق داران و کشاورزان عزیز داده است. ایشان در ادامه با اشاره به محدویت منابع آبی در سال جاری افزود: به کشاورزان تذکر داده ایم که می بایست سطح کشت را 30 الی 40 درصد کاهش دهند تا بتوانیم کمبود آب را جبران نمائیم که این موضوع مستلزم همکاری همه ذینفعان، کشاورزان و دستگاه های همکار است.

در ادامه جلسه مهندس عابدی مدیر محترم جهاد کشاورزی شهرستان به بیان آمار و اطلاعاتی در سطح جهان از وقوع پدیده خشکسالی پرداخت و افزود: همه می بایست در این زمینه همکاری نمایند تا میزان خسارت به پایین ترین حد خود کاهش یابد.

در ادامه جلسه جناب آقای مهندس ابراهیمی معاون محترم جهاد کشاورزی شهرستان به بیان اهمیت مدیریت کشت غلات اشاره نمود و افزود: برای هر هکتار کشت شالی در اراضی معموالی 17 هزار لیتر آب لازم است که نشان می دهد واقعاً کشت شالی در حال حاضر بسیار پرهزینه است. وی در ادامه به رعایت حق و حقوق یکدیگر توسط کشاورزان اشاره نمود و افزود: دستگاه های اجرایی می بایست در خدمت مردم باشند تا پدیده خشکسالی را مدیریت نمائیم. ایشان در پایان خواستار تعطیلی برداشت شن وماسه از دهنه زرین گل به منظور مدیریت صحیح منابع آب شدند.

در ادامه جلسه مدعوین حاضر در جلسه به بیان سوالات وانتظارات خود پرداختند و در پایان نیز توضیحات لازم توسط مسئولین مدعو در جلسه داده شد.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 539
بازدید ماه:958
بازدید سال:6663
بازدید کل:1928214