عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » حجاب اسلحه محکمی است که زن با آن می‎تواند از حقوق و ارزش‎های خویش دفاع کند

فرماندار علی آباد کتول

حجاب اسلحه محکمی است که زن با آن می‎تواند از حقوق و ارزش‎های خویش دفاع کند

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

حجاب اسلحه محکمی است که زن با آن می‎تواند از حقوق و ارزش‎های خویش دفاع کند

 نشست کارشناسان ومشاوران امورخانواده وبانوان فرمانداری های استان گلستان باحضوراحمد تجری مفرد فرماندارشهرستان علی آباد کتول،خانم عبدالهی مدیرکل امور بانوان استانداری ومشاوراستاتدار گلستان درمحل سالن اجتماعات فرمانداری علی آباد کتول برگزارشد.

فرماندارعلی آبادکتول حجاب را اسلحه محکمی دانست که زن با آن می‎تواند از حقوق و ارزش‎های خویش دفاع کند و بیان داشت: زن به دلیل ارزش و کرامتی که دارد، می‎تواند با رعایت حجاب از بسیاری بلاها محفوظ بماند.

تجری مفرد تصریح کرد: حجاب دستوری قرآنی، قانونی الهی، تکلیفی انسانی و برنامه‎ای اخلاقی است به همین دلیل بانوان با تأسی از حضرت فاطمه (س) و حفظ حجاب اسلامی، متانت و وقار خویش علاوه بر انجام وظیفه همسری و مادری به فعالیت‎های سیاسی و اجتماعی می‎پردازند.

فرماندارافزود: تلاش شود با برگزاری کارگاه‎ها و دوره‎هایی برای اقشار مختلف حجاب و عفاف را در جامعه نهادینه کنیم.

احمد تجری مفرد خاطرنشان کرد: اگر دستگاه‎های اجرایی بحث حجاب و عفاف را جدی بگیرند و بیشتر در این زمینه کار کنند بانوان شاغل می‎توانند مبلغان خوبی برای ترویج حجاب و عفاف باشند.

 

فرماندار با اشاره به نامگذاری سال 1393 به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جدید بر روی دو مقوله مهم و اساسی به نام اقتصاد و فرهنگ متمرکز شده اند که در هر دو موضوع زنان نقش مهمی را ایفا می کنند.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، نگرش به زن در جامعه اسلامی دچار تحول اساسی شد به طوری که زن توانست در صحنه اول اجتماعی کشور نقش آفرینی کند و جمهوری اسلامی بر خلاف دیگر حکومتهای دنیا به منزلت و جایگاه واقعی زن در جامعه می اندیشد و نگاه ابزاری و منفعت طلبانه به زنان ندارد.

احمد تجری مفرد سپس به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر روی احیای سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: محورهایی که مقام معظم رهبری در سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی مطرح کردند، نکاتی دقیق، جامعه شناسانه، کارشناسی و عالمانه است که اگر به آن پرداخته شود، قطعا منشا اثرات مثبت در جامعه خواهد بود.

این مسئول عنوان کرد: فرهنگ مورد توجه رهبری، همان فرهنگ اسلامی است که باید سبک زندگی اسلامی بر آن حاکم باشد و زندگی مردم باید در راستای تعالیم دینی و قرآنی صورت پذیرد و زندگی به سبک اسلام، قرآن و تعالیم دینی زیباترین و آرامش بخش ترین شیوه زندگی است.

مدیرکل امور بانوان استانداری ومشاوراستاتدارگفت:: باید کانون خانواده بعنوان کوچکترین عنصر و واحد اجتماعی مورد توجه قرار گرفته و از آسیبها و ناهنجاریهای اجتماعی که خانواده ها را تهدید می کند، آگاه شوند و در جلسات عمومی وخصوصی این ناهنجاریها به اطلاع عموم رسیده و از فرو پاشی کانون خانواده ها جلوگیری کرد.

وی متذکر شد: بانوان فرهیخته در سطح شهرستان ها باید روشنگری کنند و در مدارس و در دانشگاهها در بحث تحکیم خانواده و آسیبهای اجتماعی و فرهنگی اطلاع رسانی و آگاهی سازی کرده و جوانان را در مقابل ناهنجارهای اجتماعی واکسینه و از خطرات آنها مصون سازند.

وی افزود:در اسلام الگوهای زیادی داریم که اسوه برای نسل امروز به ویژه بانوان هستند که از جمله حضرت معصومه (س) می باشد.وی اظهارداشت: اگر ما برای فرزندان خود الگوسازی نکنیم ، آنها در یک فضای مبهم قرار می گیرند و در نتیجه خلاء بزرگی درشکل گیری شخصیت آنها ایجاد می شود

.

درپایان عبداللهی در بخشی از سخنانش به جایگاه زن و مرد در اسلام اشاره کرد و بیان داشت: در موارد اعتقادی در دین اسلام جزا و پاداش‏ها بر اساس فطرت و سرشت فارغ از جنسیت و بر اساس تقوای الهی و علم و دانش و برجستگی اخلاقی افراد تعلق می‏گیرد در کنار این تشابه‌ها برخی تفاوت‏ها بر اساس حکمت الهی رقم خورده که این تفاوت‏ها و مزیت‏های الهی باید در کارگروه بانوان دیده شود.

این جلسه به همت امور بانوان فرمانداری و مشاورفرمانداردر امور بانوان برگزار شد.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 89
بازدید دیروز: 280
بازدید ماه:1326
بازدید سال:7031
بازدید کل:1928582