عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » معاون فرماندار علی آبادکتول: روستاییان نقش بسزایی در شکل گیری انقلاب اسلامی داشتند


معاون فرماندار علی آبادکتول: روستاییان نقش بسزایی در شکل گیری انقلاب اسلامی داشتند

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

زنگانه معاون فرماندار شهرستان علی آبادکتول اظهارداشت: روستاییان نقش بسزایی در شکل گیری انقلاب اسلامی داشتند.

به گزارش روابط عموی فرمانداری علی آباد کتول، محمدجوادزنگانه معاون فرماندار شهرستان علی آبادکتول در همایش شوراها،دهیاران و تجلیل از فعالین و نخبگان روستاهای بخش کمالان در بخشداری این بخش به مناسبت گرامیداشت روز ملی روستا گفت:میانگین سن شوراهای بخش کمالان نسبت به دوره قبل کمتر شده است یعنی حضور جوانان در عرصه های اجتماعی پررنگ شده است در مقابل مدرک تحصیلی شوراها نیز افزایش یافته و این جزو شاخص های پیشرفت و توسعه در روستا ها می باشد.

وی ادامه داد:تعداد حضور بانوان در شوراها در بخش کمالان نسبت به دوره قبل افزایش داشتیم ،یعنی خوشبختانه مشارکت اجتماعی بانوان افزایش پیدا کرده است.

معاون فرماندار علی آبادکتول یادآورشد:سه شاخص مهم در توسعه یک محیط باید مدنظر قرار گیرد شاخص هایی همچون جوانان،آموزش و بانوان باعث ارتقا یک‌محیط خواهد شد.

زنگانه تاکید کرد:روستاییان نقش بسزایی در شکل گیری انقلاب اسلامی داشتند،چه در پیروزی انقلاب چه در حفظ انقلاب حضور روستائیان موثر بوده است و تمثال شهدا در ابتدای ورودی هر روستا گواه بر این موضوع است.

معاون فرماندار علی آبادکتول افزود:شوراها و دهیاران باید تعامل قانونی و منطقی با بخشداری داشته باشند و بر ساختارهای اداری کاملا اشراف داشته باشند.

این مقام مسئول تصریح کرد:اگر می خواهید بخشدار و پرسنل بخشداری حامی برنامه های شما باشند باید تعامل اساسی و قانونی با این نهاد دولتی وجود داشته باشد.

وی عنوان داشت:در بسیاری از روستاهای ما کارگاههای اشتغال زایی وجود دارد،انتظار است شوراها و دهیاران از این کارگاهها حمایت ویژه کنند.

زنگانه اظهارداشت: دهیاران ،نماینده تام الاختیار دولت در روستاها هستند،دهیاران باید در مسیر برطرف شدن مشکلات مردم‌ تمام تلاش خود را انجام دهند.

وی اضافه کرد:توجه به واحدهای اشتغالزایی کوچک در روستاها باید اولویت شوراها ودهیاران باشد.

معاون فرماندار علی آبادکتول متذکر شد:در دولت تدبیر و امید فاصله ای بین بخش خصوصی و دولتی نیست،براساس اصل ۴۴ قانون اساسی موظفیم از بخش خصوصی حمایت کنیم.
وی ادامه داد: اولین موردی که در یک روستا مورد توجه همه قرار می گیرد بحث بهداشت روستا می باشد،دهیاران باید در نصب مکان باکس های زباله دقت کافی را داشته باشند.

زنگانه گفت:اگر می خواهیم آینده روستا خود را بیمه کنیم باید به آموزش و پرورش توجه بسیار ویژه شود و به این امر با یک چشم انداز بلند مدت نگاه کرد.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد:اگر می خواهیم در یک روستا توسعه یافتگی ایجاد شود باید در دانش ،علم و آگاهی تغییر ملموسی ایجاد شود و به این سه مورد توجه خاصی صورت گیرد.

حسین بیکی بخشدار کمالان در ادامه گفت:یکی از دغدغه های دولت تدبیر و امید ،خدمات رسانی به روستاییان و اجرای طرح های عمرانی در روستاها می باشد که خوشبختانه چه در دولت یازدهم و چه در دولت دوازدهم به این مورد توجه خوبی انجام شده است.

وی ادامه داد:دولت دوازدهم تلاش های بسیاری در روستاها به جهت توسعه پایدار ،سکونت دائم و مهاجرت معکوس در دستور کار خود قرار داده است.

نماینده عالی دولت در بخش کمالان تاکید کرد:تلاش دولت تدبیر و امید این است که مشکلات روستاییان ،شناسایی و در راه برطرف شدن این مشکلات تدابیر خاصی اتخاذ گردد.

بیکی گفت:ظرفیت ها و پتانسیل های بسیاری در روستا وجود دارد که در شهر نیست،در بحث گردشگری در بخش کمالان ظرفیت های متنوعی وجود دارد.

وی افزود:باید گردشگران داخلی و خارجی را برای شناساندن ظرفیت های روستاهایمان به این مناطق آورد.
بخشدار کمالان تصریح کرد:در ساخت و ساز و معماری روستا باید توجه بسیاری داشت زیرا معماری روستا بیانگر فرهنگ و آیین آن منطقه می باشد.

نماینده عالی دولت در بخش کمالان خاطرنشان کرد:استعدادهای زیادی در روستاها وجود دارد که باید از این توانمندی استفاده بهینه کرد.

بیکی عنوان داشت:بسیاری از بزرگان،فرهیختگان و نخبگان در کشور ساکن روستاها بودند و این نشان از محیط آرام روستا به جهت تحصیل و توسعه همه جانبه در جامعه است.

بخشدار کمالان یادآور شد:تفکر و دید ما باید از روستا تغییر کند زیرا روستا محل شروع جهش توسعه یافتگی در جامعه است.

وی افزود:شوراهای اسلامی و دهیاران به معابر و ساخت و ساز ها در روستا توجه ویژه ای داشته باشند.

این مقام مسئول اظهارداشت:روستاها پایگاه ویژه گردشگری و جذب گردشگر هستند.

بیکی گفت:اگر ما امنیت در روستاها نداشته باشیم رشد و توسعه تحقق نمی یابد بر این اساس باید متولیان روستاها در بحث امنیت روستا تمام تلاش خود را انجام دهد.

بخشدار کمالان در پایان این همایش تاکید کرد: امیدوارم در سایه اتحاد ،وحدت و همدلی و با استعانت از منویات مقام معظم رهبری بتوانیم در مسیر توسعه قرار گیریم.

گفتنی است در پایان این همایش از فعالین و نخبگان روستاهای بخش کمالان تجلیل به عمل آمد.

لازم به ذکر است ساختمان دهیاری روستای نصرکان به عنوان پروژه متمرکز از ۴۰ پروژه عمرانی به مناسبت روز ملی روستا در بخش کمالان باحضور معاون فرماندار،رئیس بنیاد میکن علی آبادکتول و بخشدار کمالان کلنگ زنی شد.

شایان ذکر است این ۴۰ پروژه در ۱۸ روستا با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان آغاز به کار کرد.

معاون فرماندار  علی آبادکتول: روستاییان نقش بسزایی در شکل گیری انقلاب اسلامی داشتند

 

معاون فرماندار  علی آبادکتول: روستاییان نقش بسزایی در شکل گیری انقلاب اسلامی داشتند

 

معاون فرماندار  علی آبادکتول: روستاییان نقش بسزایی در شکل گیری انقلاب اسلامی داشتند

 

معاون فرماندار  علی آبادکتول: روستاییان نقش بسزایی در شکل گیری انقلاب اسلامی داشتند

 

معاون فرماندار  علی آبادکتول: روستاییان نقش بسزایی در شکل گیری انقلاب اسلامی داشتند

 

معاون فرماندار  علی آبادکتول: روستاییان نقش بسزایی در شکل گیری انقلاب اسلامی داشتند

 


 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 117
بازدید دیروز: 583
بازدید ماه:9261
بازدید سال:14966
بازدید کل:1936517