عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » مسوولان تکلیف مردم را در خصوص جاده جنگل ابر مشخص کنند

امام جمعه علی آباد

مسوولان تکلیف مردم را در خصوص جاده جنگل ابر مشخص کنند

مسوولان تکلیف مردم را در خصوص جاده جنگل ابر مشخص کنند

به گزارش روابط عمومی فرمانداری علی آباد کتول حجت الاسلام 'سید مهدی موسوی' روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از 58 طرح عمرانی و تولیدی علی آباد با حضور استاندار گلستان، هشدار داد: احداث جاده موسوم به جنگل ابر خواست مهم مردم این شهرستان است و اگر به آن پاسخ منطقی داده نشود، همچون آتش زیر خاکستر همیشه باقی خواهد ماند.

 وی با بیان این که دلایل اجرا نشدن این پروژه هنوز برای مردم معلوم و تفهیم نشده است، افزود: اگر قرار است با احداث این جاده به محیط زیست صدمه وارد شود، یقینا مردم فهیم علی آباد نیز حاضر نخواهند شد اجرا شود.

 حجت الاسلام موسوی پیشنهاد کرد: صدا و سیما با یک مناظره کارشناسانه از موافقان و مخالفان جاده جنگل ابر، مردم را قانع کرده تا پرونده این طرح بسته شود.

 وی همچنین بر لزوم احداث پایانه مسافری برون شهری، کمک به تعریض خیابان اصلی شهر علی آباد، بهسازی مصلی نمازجمعه، پیگیری مطالبات کشاورزان و کمک به طرح گردشگری آبشار کبودوال این شهرستان از سوی مسوولان استانی تاکید کرد.

 نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان این که احداث جاده جنگل ابر از مطالبات اصلی مردم این شهرستان است، گفت: احداث این جاده از سال 63 مطرح بوده و تاکنون سه بار در دولت های گذشته مصوب شد ولی هنوز به طور کامل اجرایی نشده است.

 'رحمت اله نوروزی' با بیان این که احداث این جاده در سال های 85، 87 و 92 نیز ارزیابی زیست محیطی شده و اداره راه و شهرسازی نیز آن را تایید کرده است، افزود: با وجود این که در مسیر این محور حتی یک درخت 'سرخدار' نیست و هیچ تخریب زیست محیطی ندارد اما صدا و سیما در این خصوص یک جانبه گرایی کرده است.

 وی اضافه کرد: بنده نیز برای اجرای این جاده به نظر کارشناسی و فنی احترام می گذارم ضمن این که قرار است وزارت راه و شهرسازی مجددا موضوع احداث این جاده را بررسی کند.

 نماینده مردم علی آباد در مجلس همچنین با قدردانی از تلاش های دولت تدبیر و امید در افزایش قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سال آینده، گفت: با این وجود هنوز کشاورزی برای مردم گلستان صرفه اقتصادی ندارد.

 نوروزی با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری و کمبود واحدهای صنعتی در استان گلستان، ابراز امیدواری کرد: با اجرایی شدن مصوبه دولت در خصوص راه اندازی منطقه آزاد تجاری - صنعتی در منطقه ویژه اترک تحولی بزرگ در رشد و توسعه صنعتی و کاهش نرخ بیکاری استان ایجاد شود.

 حسن صادقلو استاندار گلستان نیز در سخنانی با تاکید بر توسعه راههای ارتباطی گفت: نظر شخصی بنده احداث جاده در هر شهر و روستایی است اما تصمیم گیری درخصوص جاده جنگل ابر در سطح ملی (دولت و مجلس) انجام می شود و در این رابطه تابع نظر کارشناسان فنی و زیست محیطی هستیم و در صورت تصویب همه جانبه از آن حمایت و اجرا می کنیم.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 374
بازدید دیروز: 516
بازدید ماه:2322
بازدید سال:8027
بازدید کل:1929578