عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » فعالیت 3 کارگاه صنایع دستی در علی آباد کتول


فعالیت 3 کارگاه صنایع دستی در علی آباد کتول

به گزارش روابط عمومی فرمانداری علی آباد کتول،مدیر اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گرشگری شهرستان علی آباد کتول گفت: شهرستان علی آباد کتول دارای ۳ کارگاه فعال در رشته های ساخت سازهای سنتی، نوار و البسه و پارچه های دست باف کتولی و سوزن دوزی بلوچه است و بیش از 100 نفر بطور مستقیم در این کارگاه ها مشغول کار هستند.

عباس عنایت بیان کرد: تا به حال برای یک هزار و ۱۴۰ هنرمند شهرستان علی آباد کتول کارت شناسایی صنایع دستی صادر شده و برای 178 نفر از این تعداد که در حوزه صنایع دستی فعال تر هستند، شرایط استفاده از بیمه تامین اجتماعی نیز مهیا شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: صنایع‌دستی ایران، به‌عنوان صنعتی مستقل و بومی، شاخص‌ترین هنر کاربردی ایران و یکی از ۳ قطب برتر صنایع‌دستی جهان است که ریشه‌های عمیق و استواری در فرهنگ غنی و بارور ایران اسلامی دارد.

عنایت اذعان داشت: صنایع‌دستی در کمک به رشد و توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال، سرمایه‌گذاری اندک و بهره‌وری بالا و دستیابی به اهداف مختلف نقش موثری ایفا می کند و امروزه سرلوحه‌ برنامه ‌و فعالیت‌های بسیاری از دولت‌ها به ویژه در کشورهای در حال توسعه است.

وی متذکر شد: این دولت‌ها در برنامه‌های توسعه اقتصادی خود هدف‌های عمده‌ای را در زمینه‌های مختلف اقتصاد، اجتماع، سیاست و ... دنبال می‌کنند.

عنایت حمایت از تولیدات صنایع دستی را در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی موثر دانست و گفت: صنایع دستی صنعتی است که ایجاد، راه‌اندازی، بهره ‌برداری و کاربر بودن آن نیاز به سرمایه‌گذاری اندک دارد و سرانه کم برای ایجاد یک شغل، عدم نیاز به تخصص‌های فنی و حرفه‌ای بالا، سازگاری و استفاده از مهارت‌های بومی، بازار ساده فروش محصولات، قابلیت و توانایی از جمله ویژگی های آن است که می تواند در شکوفایی اقتصاد نیز نقش موثر داشته باشد.

مدیر ادراه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان علی آباد کتول در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به کارکردهای اقتصاد مقاومتی در حوزه گردشگری، عنوان کرد: جهانگردی پدیده‌ای است که از دیر باز در جوامع انسانی مختلف وجود داشته اما با ورود به عصر مدرن به عنوان یک صنعت سود‌آور مورد ‌توجه بسیاری از کشورهای دنیا قرار گرفته است.

عنایت سفر را پایه و اساس جهانگردی دانست و با تاکید بر لزوم مهیا کردن زیرساخت های گردشگری در مقیاس کلی کشورمان، اذعان داشت: در مقیاس کوچک تر استان گلستان و شهرستان علی آباد کتول نیز با دارا بودن میراث کهن فرهنگی، یادمان‌های دیدنی، تنوع آب و هوایی، جاذبه‌های گردشگری و جاذبه‌های طبیعی، می توانند به عنوان مقاصد هدف گردشگران داخلی و خارجی معرفی شوند.

وی با اشاره به سال اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی، گفت: صنعت گردشگری نوعی سرمایه‌گذاری غیر‌مستقیم خارجی در داخل کشور است و آثار انبساطی آن، توسعه در کلیه بخش‌های اقتصادی را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: صنعت توریسم و سهم آن در اقتصاد ملی‌ کشورها از جمله مباحث مهمی ‌است که مورد‌ توجه صاحبان امر قرار گرفته و ارتباط تنگاتنگی با صنایع دیگری مانند هتلداری، حمل و نقل، آژانس‌های مسافرتی، صنایع‌دستی، رستوران‌داری، صنایع‌غذایی، کشاورزی و… دارد.

عنایت گفت: اصلی‌ترین کارکرد صنعت گردشگری، کسب درآمدهای ارزی، توزیع مجدد درآمدها، ایجاد زمینه اشتغال، فروش کالاها و خدمات مورد‌ نیاز گردشگران به ویژه صنایع‌دستی، توسعه حمل و نقل و رونق اقتصادی است.

مدیر ادراه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان علی آباد کتول در پایان بسط و گسترش صنعت گردشگری شهرستان علی آباد کتول را مقوله ای چند وجهی دانست و همکاری و تعامل تمام دستگاه های دخیل از جمله شهرداری هارا بسیار مهم بر شمرد.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 30
بازدید دیروز: 288
بازدید ماه:4919
بازدید سال:10624
بازدید کل:1932175